جذب ۵ میلیارد دلار سرمایه برای توسعه بنادر تجاری کشور

جذب ۵ میلیارد دلار سرمایه برای توسعه بنادر تجاری کشور
مدیرعامل سازمان بنادر از جذب سرمایه گذاری ۵میلیارد دلاری برای توسعه بنادر تجاری کشور خبر داد و گفت: بخش خصوصی نیز تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان معادل حدود یک میلیارد دلار در بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاری کرده است.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد سعیدنژاد با اشاره به این‌که در پسابرجام 13 شرکت کشتیرانی جهان تردد خود را به بندر شهید رجایی آغاز کردند، اظهار کرد:‌ ظرفیت بنادر تجاری ایران به بیش از 210 میلیون تن افزایش یافته و 10 هزار کیلومتر مسیر ریلی و 100 هزار کیلومتر جاده  موقعیت مناسبی برای بنادر ایران در منطقه ایجاد کرده است.
وی افزود: ایران در منطقه استراتژیک جهان، دسترسی به کریدورهای بین المللی شمال، جنوب شرق و غرب کشورهایی آسیایی میانه، جنوب شرقی آسیا، روسیه، خلیج فارس و آبهای آزاد جهان را تسهیل می کند.
به گفته وی، ایران با در اختیار داشتن 5800 کیلومتر ساحل در کنار آبهای بین المللی از جایگاه دریایی ممتازی در منطقه برخوردار است؛ همچنین بندر شهید رجایی به عنوان دروازه صادرات و واردات با 2400 هکتار اراضی بندر می تواند نقش مهمی در منطقه ایفا کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که با الحاق 2400 هکتار اراضی به بندر شهید رجایی، وسعت این بندر به 4800 هکتار افزایش یافته و به‌عنوان یک شهر بندری نسل سوم جهان، شکوفایی اقتصادی ملی را بیش از پیش تقویت کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه بنادر شهید رجایی، بندر امام، بوشهر، چابهار، انزلی و امیرآباد، برنامه های مناسبی در دستور کار خود قرار داده است تا با افزایش ظرفیت این بنادر، از موقعیت ممتاز ایران در منطقه استفاده شود.
۲۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹
تعداد بازدید : ۴۵۷