افزایش ٤,٧ درصدی واردات ال ان جی ژاپن در ماه ژوئن

افزایش ٤,٧ درصدی واردات ال ان جی ژاپن در ماه ژوئن
ژاپنی ها میزان خرید ال ان جی خود را در ماه ژوئن با ٤,٧ درصد افزایش نسبت به ماه مه به ٤.٥ دلار در هر میلیون بی تی یو رسانیدند.

به گزارش نشریه پلاتس، آمار اعلام شده از سوی وزارت اقتصاد ژاپن در روز دوشنبه (٢١ تیر ماه) نشان داد که خریداران ال ان جی در این کشور به طور میانگین در ماه ژوئن ٤ دلار و ٥٠ سنت در هر میلیون بی تی یو خرید تک محموله های انجام داده اند که ٤,٧ درصد بیشتر از میزان آن در ماه مه است.

از ماه ژانویه سال جاری میلادی این نخستین بار است که این کشور واردات ال ان جی خود را افزایش می دهند.

وزارت اقتصاد ژاپن هر ماه دو نوع قیمت ال ان جی تعیین و در بازار منتشر می کند، میانگین قیمت تحویلی و میانگین قیمتهای قراردادی است.

میانگین قیمتهای قراردادی در طول یک ماه از طریق جمع آوری اطلاعات از تأسیسات و خریداران ال ان جی این کشور به دست می آید.

این وزارتخانه میانگین قیمتهای قراردادی ماه ژوئن را به دلیل عدم گزارش کامل معاملات اعلام نکرده، اما این رقم در ماه مه ٤ دلار و ١٠ سنت در هر میلیون بی تی یو بوده است.

میانگین قیمت تک محموله ای ال ان جی تحویل ماه ژوئن در شاخص "پلاتس جی کی ام" (Platts Japan Korea Marker) ٤ دلار و ٤٦ سنت در هر میلیون بی تی یو بوده است.

بازه زمانی این ارزیابی قیمت، از ١٨ آوریل (با قیمت ٤ دلار در هر میلیون بی تی یو) تا ١٣ ژوئن (٤ دلار و ٥٠ سنت در هر میلیون بی تی یو) است.

همچنین میانگین قیمت گاز شاخص پلاتس جی کی ام در معاملات ماه ژوئن، تحویل ماه های ژوئیه و اوت در ژاپن و کره جنوبی، ٥ دلار و ١٣ سنت در هر میلیون بی تی یو اعلام شده است.

۲۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰
تعداد بازدید : ۳۹۸