گازپروم بانک روسیه در حال آغاز فعالیت در ایران است

گازپروم بانک روسیه در حال آغاز فعالیت در ایران است
معاون رئیس کل بانک مرکزی ایران از آغاز فعالیت گاز پروم بانک روسیه در ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، معاون رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت، گازپروم بانک روسیه به همراه دیگر بانک های روسی در حال آغاز فعالیت خود در ایران است. اکبر کمیجانی گفت، وی در سن پترزبورگ، گفت و گوهایی را با «بانک های بزرگ روسی» انجام داده است.

حضور بانک های روسی یکی از شرایط ضروری افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور و گسترش حضور شرکت های روسیه در بازار ایران است.

در مارس 2016، نشستی در بانک مرکزی روسیه بین نمایندگان موسسات مهم اعتباری ایران و روسیه و مقامات بانک های مرکزی دو کشور برگزار شد و گفت ‌وگهوایی درباره اولویت های همکاری های بین بانکی، گشایش متقابل حساب های متناظر توسط موسسات اعتباری و گسترش تسویه پرداخت های مربوط به تجارت خارجی متقابل صورت گرفت. در این نشست همچنین نمایندگانی از وزارت امور خارجه روسیه، سفارت ایران در روسیه، بورس مسکو، آژانس جی اس سی روسیه در امور اعتبار صادراتی و بیمه سرمایه گذاری، ونس اکونوم بانک و موسسات اعتباری ایران و روسیه شرکت داشتند.

مسکو و تهران همچنین درباره تعامل سیستم های پرداخت دو کشور و استفاده گسترده تر از ارزهای ملی دو کشور در پرداخت های متقابل گفت و گو کرده اند.

حسین یعقوبی میاب، مدیر کل امور بین الملل بانک مرکزی ایران ماه گذشته گفته بود این بانک همکاری با گازپروم را شروع کرده، اما تمایل دارد تعداد بانک های روسی طرف همکاری را افزایش دهد. او گفته بود: «ما اکنون در حال برقراری مجدد روابط متنظر با روسیه هستیم. نکته مثبت این است که ما مذاکرات با گازپروم بانک را آغاز کرده ایم و تمام توصیه ها را انجام داده ایم. اما ما حتی انتظار بانک های روسی بیشتری را داریم.»

۲۳ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۰۹
تعداد بازدید : ۴۴۳