طرحهای نیمه تمام کشور به بخش خصوصی واگذار می شود

طرحهای نیمه تمام کشور به بخش خصوصی واگذار می شود
سخنگوی دولت از واگذاری بخشی از طرحهای نیمه تمام به بخش خصوصی به عنوان یکی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی و برنامه امسال دولت یاد کرد و گفت: طرحهای نیمه تمام موجود در کشور نیازمند چهار هزار تا پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است و با وضع کنونی دولت قادر نیست همه آنها را تکمیل کند.
به گزارش شانا، محمد باقر نوبخت عصر روز شنبه (یکم خردادماه) در جلسه شورای اداری مازندران در ساری گفت: هم اکنون چهار هزار طرح صنعتی تکمیل شده در کشور داریم که آماده راه اندازی هستند ولی به علت مشکل نقدینگی تاکنون فعالیتشان آغاز نشده است.

وی افزود: دولت با وجود همه دست اندازهای مالی پیش رو ١٦٠ هزار میلیارد ریال اعتبار به صورت تسهیلات و هشت هزار میلیارد ریال به صورت یارانه برای فعال کردن این واحدهای صنعتی در نظرگرفته است تا آنها را طی چند ماه آینده فعال کند.

نوبخت گفت: سه هزار و ٢٠٠ واحد نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا و دارای اولویت هم در کشور شناسایی و برای راه اندازی آنها تا پایان امسال برنامه ریزی شده است.

وی افزود: همکاران ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی سهم هر استان را در این زمینه مشخص کرده اند و مدیران استانی باید هر چه سریع تر این طرحها را معرفی کنند تا اقدامهای بعدی برای راه اندازی آنها به عنوان بخشی از مطالبه مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی انجام شود.

نوبخت خطاب به استانداران و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه صنعت استان های کشور، گفت: سه سال از عمر دولت یازدهم سپری شده و تنها هشت تا ١٠ ماه دیگر فرصت باقیمانده تا صنایع راکد و نیمه تمام دارای اولویت با این اعتبارها و یارانه هایی که در نظر گرفته شده، فعال شوند.

وی تاکید کرد : مردم به ما به اندازه کافی فرصت دادند و دیگر نمی توانیم و نباید انتظار داشته باشیم که فرصت بیشتری به ما بدهند.

واگذاری طرحهای نیمه تمام به بخش خصوصی 

نوبخت از واگذاری بخشی از طرحهای نیمه تمام به بخش خصوصی به عنوان یکی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی و برنامه دولت در سال ٩٥ یاد کرد و گفت: طرحهای نیمه تمام موجود در کشور نیازمند چهار هزار تا پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است و با وضع کنونی دولت قادر نیست همه آنها را تکمیل کند.

وی افزود: مردمی کردن اقتصاد یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید در استانها به صورت جدی پیگیری و نتیجه کار به صورت مشخص ارائه شود.

معاون رییس جمهوری گفت: تنها راه ایجاد فرصتهای شغلی و کاهش بیکاری جذب و ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری است و واگذای طرحهای نیمه تمام یکی از این راههاست.

وی افزود: ما جلسه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی را از اول امسال در استانها تشکیل می دهیم تا بر اساس اولویت بندی مدیران استانی و نیازهای اولویت دار آنان بودجه و اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

نوبخت تاکید کرد: هر استانی ماموریت دارد تا علاوه بر شناسایی طرحهای تکمیل شده آماده بهره برداری و نیازمند نقدینگی، طرحهای نیمه تمام دارای اولویت با پیشرفت فیزیکی بالا و واگذاری طرحهای نیمه تمام به بخش خصوصی عملکرد مشخصی داشته باشد.

وی گفت : من و همکارانم شخصا با سفر به استانها و شرکت در نشستهای برنامه ریزی و شورای اداری این موارد را پیگیری و مطالبه می کنیم و هر استانی باید در این زمینه گزارش مشخص به همراه تعداد طرحهایی که فعال می شود و تعداد اشتغالی که ایجاد و آمار طرحهایی که واگذار شده، ارائه دهد.
۲۳ تیر ۱۳۹۵ ۱۶:۰۶
تعداد بازدید : ۳۶۳