قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا و چین و بهبود چشم انداز تقاضا موجب شد قیمت نفت در پایان معاملات هفته گذشته افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از انتشار گزارش هایی درباره کشورهای مهم مصرف کننده نفت یعنی آمریکا و چین که چشم انداز تقاضا برای نفت را بهبود بخشید، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت و این هفته را با رشد قیمت به پایان برد.
پس از آنکه آمارها نشان داد که میزان خرده فروش ها در آمریکا در ماه ژوئن بیش از حد انتظار بالا رفته و آمریکایی ها اقدام به خرید خودرو و مجموعه ای دیگر از کالاها کرده اند، این نقطه نظر تقویت شد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال شتاب گرفته است. قیمت مصرف کننده نیز برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافته است.
رشد اقتصادی چین که نسبت به یک سال قبل به 6.7 درصد رسید نیز در تقویت قیمت نفت موثر بود.
فواد رزاق زاده، تحلیلگر سایت اینترنتی فورکس گفت: «آمارهای کلان اقتصادی از چین و آمریکا، بزرگترین اقتصادهای جهان و بزرگترین مصرف کنندگان نفت، در ماه های اخیر بهبود یافته و اگر این روند در هفته های آینده ادامه یابد، این به بهبود چشم انداز تقاضا برای نفت کمک خواهد کرد.»
وی افزود: «من همچنان معتقدم احتمال اینکه قیمت نفت در چند ماه آینده از سطح فعلی بالاتر برود، بیشتر از احتمال کاهش آن است، زیرا فاصله عرضه و تقاضا در بازار احتمالا کمتر خواهد شد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 24 سنت، معادل نیم درصد افزایش به 47 دلار و 61 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 27 سنت، معادل 0.6 درصد کاهش به 45 دلار و 95 سنت رسید.
بعد از معاملات پرنوسان یک هفته گذشته، قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا به ترتیب حدود 2 و یک درصد افزایش یافت.
نگرانی ها درباره مبازاد عرضه جهانی نفت و فرآروده های نفتی در اوایل جلسه دیروز بر بازار تاثیر گذار بود.
آمارهایی که نشان می داد تعداد سکوهای حفاری نفت خام آمریکا برای سومین هفت متوالی افزایش یافته، تاثیر افزایشی چندانی بر بازار نداشت. بر اساس گزارش بیکر هاگز، شرکت های آمریکایی در هفته منتهی به 15 جولای 6 سکوی حفاری را به تعداد سکوهای خود افزودند و تعداد سکوها را به 357 مورد رساندند، در حالی که این رقم یک سال قبل 638 سکو بود.
۲۶ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۱۷
تعداد بازدید : ۳۶۸