آغاز مذاکره خریداران جدید محصولات پتروشیمی ایران

آغاز مذاکره خریداران جدید محصولات پتروشیمی ایران
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در حال حاضر کشورهای بسیاری در حال مذاکره برای خرید محصولات پتروشیمی ایران هستند و امیدواریم امسال جهش صادراتی را رقم بزنیم.
علی محمد بساق زاده در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: طرح های جدیدی که طی ماه های اخیر تولیدی شده اند افزون بر تامین نیاز داخل ، سبد صادراتی محصولات پتروشیمی کشورمان را متنوع خواهد کرد.
وی افزود: خوشبختانه صادرات محصولات پتروشیمی ایران بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تداوم دارد و صادرات مجتمع های تولیدی صنعت پتروشیمی از روند خوبی برخوردار است ودر این مسیر طرح های توسعه ای این صنعت نیز که به تازگی وارد مدار تولید شده اند مشتریان خارجی خود را دارند و بر اساس شرایط بازار اقدام به صادرات می کنند. 
علی محمد بساق زاده ادامه داد: در حال حاضر کشورهای بسیاری علاوه بر مشتریان دائمی فرآورده‌های صنعت پتروشیمی ایران، در حال مذاکره برای خرید محصولات این صنعت ارزش آفرین هستند و امیدواریم امسال جهش در صادرات را رقم بزنیم.
بساق زاده با بیان این که بازشدن سوئیفت و رفع کامل تحریم ها، فرصت خوبی را برای افزایش صادرات محصولات پتروشیمی کشور به وجود آورده است گفت: کاهش هزینه های عملیات نقل و انتقال پول و حمل و نقل نیز می تواند روند صادرات را رونق بخشد.
وی باتاکید بر این نکته که مقاصد صادراتی محصولات پتروشیمی ایران گسترده تر می شود،گفت: افزون بر مشتریان سنتی محصولات پتروشیمی ایران باید گفت که اروپا نیز به عنوان بازاری دیرین از جایگاه خاص خود برخوردار است.
بساق زاده ادامه داد: امسال نیز همانند سال گذشته با بهره برداری از طرح های جدید پتروشیمی، سبد محصولات پتروشیمی ایران متنوع ‌تر می شود و در راه تحقق این امر همکاری و تعامل مجتمع های پتروشیمی می تواند هدف گذاری ها برای تحقق جهش در صادرات را محقق کند.
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: در ماه های اخیر وضعیت تردد کشتی های ایرانی و خارجی در بنادر کشور تسهیل شده است و صادرات انواع محصولات پتروشیمی از مسیر های مختلف دریایی و زمینی در حال انجام است.
وی افزود: در حال حاضر با رفع کامل تحریم های بیمه ای اعمال شده، نه تنها حمل و نقل دریایی محصولات پتروشیمی ایران با سهولت بیشتری انجام می شود، بلکه رقابت میان شرکت های کشتیرانی افزایش یافته است و پیامد آن کاهش هزینه های لجستیک و حمل و نقل دریایی است.
۲۶ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۵۲
تعداد بازدید : ۵۴۲