حذف عامل انسانی در چرخه توزیع سوخت به کاهش قاچاق می انجامد

حذف عامل انسانی در چرخه توزیع سوخت به کاهش قاچاق می انجامد
رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: حذف و کاهش نقش نیروی انسانی در مراحل توزیع، کنترل و اجرای عملیات سوخت‌رسانی بدون شک کاهش قاچاق را به دنبال خواهد داشت.

حسین عادلی در گفتگو با خبرنگار شانا، بکارگیری و شناخت راههای جدید در مبارزه با قاچاق و هماهنگی همه نهادها و ارگانهای مسئول در کشور را امری اجتناب‌ناپذیر در مسیر مبارزه با قاچاق دانست و تصریح کرد: قاچاق بنزین در پایین‌ترین حد قراردارد و نمی‌توان گفت که به طور کامل ریشه‌کن شده است.

وی افزود: امروز باید به فکر قاچاق فرآورده نفت‌گاز و دیگر فرآورده‌ها با توجه به تفاوت قیمت داخل با خارج باشیم که عاملی برای تشدید این موضوع شده است.

رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی ادامه داد: بدون شک با برنامه‌های شرکت پخش در این باره بر اساس یکپارچه‌سازی سامانه های نرم‌افزاری و امکان بهره‌مندی از اطلاعات سیستمی ما میان دستگاههای مسئول اجرایی و نظارتی به منظور ایجاد شفافیت فعالیتها با رعایت استقلال سازمانها، وارد مرحله تازه ای از مبارزه با قاچاق شده‌ایم.

وی تاکید کرد: کاهش نقش نیروی انسانی با استفاده از نرم‌افزارها، شیوه‌های دیجیتالی یکپارچه سازی اطلاعات با به هم پیوستگی داده‌های اطلاعاتی نهادهای مجری نظیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پایانه‌های حمل و نقل، مرزبانی و بانک عامل در مجموعه پایانه‌های مرزی، کنترل سوخت بخش حمل و نقل در حال تردد در مرزها، زمینه های قاچاق سوخت را در این حوزه کاهش خواهد داد.

عادلی در ادامه به روشهای عرضه سوخت در کشور به منظور مقابله با قاچاق نفت‌گاز در استانهای مرزی اشاره کرد و گفت: عرضه و فروش سوخت به ساکنان روستاهای مرزی تا شعاع ٢٠ کیلومتری، طرح فروش سوخت داخل باک به وسائط نقلیه باری و سواری ایرانی، فروش سوخت به صورت خرده فروشی در بازارچه‌های مرزی، تخصیص سوخت بر حسب پیمایش از شیوه‌های کنترل بر عرضه سوخت در کشور به منظور فروپاشی زنجیره قاچاق فرآورده‌های نفتی است که اجرای این طرحها تا حدود زیادی از میزان قاچاق کاسته است.

۲۷ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴
تعداد بازدید : ۵۳۵