آغاز به کار مجدد تاسیسات پتروشیمی جورانگ سنگاپور

آغاز به کار مجدد تاسیسات پتروشیمی جورانگ سنگاپور
پتروشیمی جورانگ سنگاپور توانست خط تولید خود را دوباره راه اندازی کند.
به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع آگاه اعلام کردند: شرکت جورانگ آروماتیکس ( JAC ) کار انتقال خوراک به تاسیسات پتروشیمی خود واقع در جزیره جورانگ سنگاپور را آغاز کرده است و انتظار می رود ظرف چند روز آینده فرآیند تولید در این مجتمع پس از مدت ها مجددا از سر گرفته شود.
عرضه کنندگان خوراک اولیه نیز روز سه شنبه 22 تیرماه انتقال خوراک به تانک های نگهداری این تاسیسات را تایید کردند.
منابع بازار نیز اعلام کردند: شرکت های بی پی (BP) و Glencore متصدی راه اندازی مجدد این مجتمع بودند؛ اما هنوز جزئیاتی در این باره منتشر نکرده اند.
این مجموعه از ماه دسامبر سال 2014 و پس از تنها سه ماه فعالیت، در تعطیلی به سر می برد. وقوع یک آتش سوزی در یکی از مخازن نفت شرکت جورانگ آروماتیکس در اواخر آوریل سال جاری میلادی، فرآیند بازگشایی این تاسیسات را به تعویق انداخت.
این مجتمع با برخورداری از یک سیستم جداکننده میعانات (condensate splitter) با ظرفیت 100 هزار بشکه در روز، قادر به تولید 800 هزار تن پاراکسیلن ، 400 هزار تن بنزن و 200 هزار تن اورتوزایلین (orthoxylene) در سال است.
مجموعه یادشده همچنین می تواند 738 هزار تن سوخت جت، 647 هزار تن نفتای سبک، 662 هزار تن گازوئیل، 283 هزار تن گاز مایع (LPG)، 35 هزار تن سوخت نفتی (fuel oil)، 46 هزار تن هیدروژن و 18 هزار تن آروماتیک سنگین تولید کند.
شروع به کار این تاسیسات در آگوست سال 2014، با آغاز نوسانات در قیمت جهانی نفت خام همراه بود.
۲۷ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۲۰
تعداد بازدید : ۵۲۵