الزام به ارائه ضمانت از سوی شرکت‌های خصوصی، فعالیت‌ها را کند می‌کند

الزام به ارائه ضمانت از سوی شرکت‌های خصوصی، فعالیت‌ها را کند می‌کند
به اعتقاد رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی اساس مقابله با تحریم را باید به صورت درازمدت در ورود بخش خصوصی به فعالیت‌های نفتی دید و با پشتیبانی این بخش، بخش زیادی از تحریم‌ها را کنار زد.

وی در اشاره به برخی مشکلات بخش خصوصی در ورود به فعالیت‌های نفتی، از لزوم ارائه ضمانت از سوی این بخش یاد کرد و گفت: بخش خصوصی در حال حاضر این انتظار را دارد که مانند شرکت ملی نفت بتواند خرید اعتباری داشته باشد هرچند که این مسئله عملی نیست اما در ‌‌نهایت دولت می‌تواند با کم کردن التزام به ارائه ضمانت، قدری به این بخش کمک کند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد راهکارهایی برای کمک به بخش خصوصی گفت: دولت می‌تواند ضمانت لازم را امضای کلیدی یکی از نمایندگان دولت قرار دهد تا از این طریق فعالیت‌های بخش خصوصی در بخش نفت تسهیل شود.

خسروجردی همچنین به فعالیت‌های کنسرسیوم ویژه‌ای در همین رابطه در اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی اشاره کرد و گفت: عمده فعالیت‌های این کنسرسیوم در پروسس کردن نفت در کشورهای مختلف است به این صورت که شرکت‌های خصوصی با پالایشگاه‌ها قرارداد بسته و از این طریق با آن‌ها وارد معامله شوند.

به گزارش ایلنا، آمریکا روز دوشنبه، هفت کشور دیگر را از تحریم مربوط به معاملات نفتی با ایران معاف کرد. بدین ترتیب، از بین وارد کنندگان اصلی نفت ایران، تنها چین، همچنان در معرض مجازات‌های احتمالی دولت آمریکا در پایان ماه جاری قرار دارد
۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۰:۰۶
ایلنا |
تعداد بازدید : ۸۷۵