رونق اقتصادی و اشتغال از اولویتهای مهم دولت است

رونق اقتصادی و اشتغال از اولویتهای مهم دولت است
رئیس جمهوری رونق اقتصادی و اشتغال را از اولویتهای کنونی و مهم دولت دانست و گفت: این مهم با کمک مردم به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، دیشب (یکشنبه، ٢٧ تیرماه) و در پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمانشاه در نشستی خبری با خبرنگاران با اشاره به استعدادهای فراوان این استان در بخشهای کشاورزی، آب، گردشگری، پتروشیمی، فناوریهای نوین و فرهنگی، گفت: دولت یازدهم در مجموع هفت هزار میلیارد تومان در بخش آب و آبرسانی استان اعتبار تخصیص داده است که امیدواریم با این اقدام، استان کرمانشاه در بخش کشاورزی متحول شود.

رئیس‌ جمهوری افزود: گردشگری یکی از راههای سریع ایجاد اشتغال در کشور است که با فراهم شدن تسهیلات لازم از سوی بانکها، سرمایه‌ گذاری کارآفرینان و توسعه راهها و فرودگاهها توسط دولت، به رشد این صنعت در استان کمک خواهد شد.

وی تصریح کرد: کرمانشاه یکی از قطبهای پتروشیمی خواهد شد که بویژه در صنایع پایین‌دستی قابلیت ایجاد اشتغال برای جوانان این استان را فراهم می‌کند.

روحانی با بیان این که هم اکنون ٢٥٠٠ شرکت دانش بنیان مورد حمایت دولت هستند، عنوان کرد: با توجه به وجود دانشگاهها و جوانان مستعد در این استان می‌توانیم شاهد رشد در بخش فناوریهای نوین باشیم.

رئیس جمهوری با اشاره به گزارش رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جلسه شورای اداری درباره نرخ اشتغال در استان کرمانشاه طی ٣ سال گذشته، گفت: حرکت خوبی در این استان انجام شده و افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ١٩٧ طرح در جلسه توسعه و سرمایه‌ گذاران، نشانگر تحرک جدید کرمانشاه در زمینه‌ های نیرو، آب، دانشگاهی، برق، بیمارستان و ارتباطات است.

وی رونق اقتصادی و اشتغال را از اولویتهای کنونی و مهم دولت دانست و افزود: این مهم با کمک مردم به نتیجه خواهد رسید.

روحانی درباره برنامه‌ های دولت یازدهم به منظور جذب سریعتر سرمایه‌ گذاریهای داخلی و خارجی در استان کرمانشاه، تصریح کرد: برداشته شدن تحریمهای ظالمانه اولین کار و گام بزرگی بود که دولت برای تسهیل در سرمایه‌ گذاری در سراسر کشور بویژه استان کرمانشاه انجام داد.

رئیس جمهوری ادامه داد: همچنین اصلاح نظام بانکی، از دیگر برنامه‌ های مهم دولت است که در لایحه بودجه امسال پیش‌بینی شده است و با ارزان شدن تسهیلات بانکها و همزمان با کاهش نرخ کارمزد تسهیلات و ارائه آن به کارآفرینان، قدرت و سرمایه بانکها نیز افزایش می‌یابد.

۲۸ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۰۷
تعداد بازدید : ۴۷۴