صنعت پتروشیمی ایران صنعتی جذاب برای سرمایه گذاری

صنعت پتروشیمی ایران صنعتی جذاب برای سرمایه گذاری
صنعت پتروشیمی ایران، صنعتی استراتژیک است و از نظر سرمایه گذاران خارجی حضور در صنعت پتروشیمی ایران و سرمایه گذاری های جدید می تواند منافع مطلوبی را به همراه داشته باشد.
مهدی محتشمی مدیر کل سابق اقتصادی وزارت امور  خارجه درگفتگو با خبرنگار نیپنا  اظهارکرد: سرمایه گذاران خارجی با توجه به تحریم ها که ریسک سرمایه گذاری را افزایش داده و سرمایه گذاری را سخت کرده بود، برای سرمایه گذاری به ایران نمی آمدند. اما بعد از برجام به نظر می رسد که رویکرد متفاوتی نسبت به سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایجاد شده و شرکت های بزرگ که دارای  فناوری ، توانمندی و ظرفیت های بالای فنی هستند، علاقمندند تا وارد بازار گسترده پتروشیمی ایران شوند.
وی افزود:  اگر مکانیزم های بیمه ای و بانکی حل شود، همچنین همدلی و پشتیبانی از سیاست های دولت اعمال شود و این فرصت به دولت داده شود تا از سیاست های اجرای برجام به خوبی استفاده کند تا بتواند موانع ها را  رفع کند، قطعا شرکت های سرمایه گذار و علاقمند به بازار ایران خواهند آمد.
محتشمی تاکید کرد: بخش های سرمایه پذیر در ایران باید موانع خود را برای سرمایه پذیری را رفع کنند تا جذب سرمایه های جدید محقق شود.
وی ادامه داد: وقتی تردید، شک و شبه در فضای بین المللی به دلیل تحریک هایی که صورت می گیرد از بین برود، رویکرد شرکت های بزرگ برای سرمایه گذاری در ایران تعغییر خواهد کرد. این کار قطعا با اجرای برجام حاصل خواهد شد.
محتشمی با بیان این که شرکت های رتبه بندی بین المللی، واحدهای سرمایه ای ایران را در ریسک های بالا قرار داده بودند گفت: در حال حاضر طبقه ریسک سرمایه گذاری در ایران کاهش پیدا کرده است. بنابراین باید صبر کرد تا موانع به آرامی برداشته شود. این کار مقداری زمان بر است اما حتما سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی اتفاق خواهد افتاد.
مدیر کل پیشین اقتصادی وزارت خارجه اظهار کرد : سرمایه گذاران خارجی قبل از سرمایه گذاری ظرفیت صنعت پتروشیمی را خواهند سنجید. همچنین  بازار صادرات محصولات پتروشیمی کشورمان با توجه به زیر ساخت های موجود برای آنها اهمیت دارد.
وی افزود: سرمایه گذار دنبال این است که چگونه می تواند محصولات پتروشیمی را به بازارهای جهانی صادر کند. یقینا در آینده با حل و فصل موانع های موجود برای سرمایه گذاری از سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی استقبال خوبی خواهد شد.
۲۸ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۱۹
تعداد بازدید : ۴۷۱