بیکاری چالش جدی اقتصاد کشور است/ هنوز همه تحریم‌ها لغو نشده

بیکاری چالش جدی اقتصاد کشور است/ هنوز همه تحریم‌ها لغو نشده
معاون اول رئیس جمهور با بیان این که یکی از چالشهای جدی اقتصاد کشور مشکل بیکاری است اظهار داشت بخشی از تحریم ها لغو شده و بر اساس برجام باید بقیه تحریمها نیز برداشته شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم افتتاح طرح اوره و آمونیاک شهدای مرودشت گفت: در شرایط کنونی و با رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای اقتصاد کشور در مسیر صحیحی قرار گرفته است و موانع پیشرفت توسعه یکی پس از دیگری از پیش روی اقتصاد در حال برداشته شدن است.

وی اضافه کرد: با این وجود باید تلاش شود تا با شتاب بیشتری حرکت کنیم چرا که چالشهای جدی نیز پیش روی توسعه اقتصادی در کشور قرار دارد.

معاون اول رئیس جمهور اذعان داشت: ایران کشوری است که در منطقه حساس خاورمیانه نه تنها با ثبات کامل اداره می‌شود، بلکه به منطقه نیز برای حرکت به سمت ثبات کمک می‌کند و در این زمینه تاثیرگذار است. بنابراین باید اقتدار اقتصادی کشور را به جایگاهی برسانیم که متناسب با این نقش تاثیرگذار حرکت کنیم.

جهانگیری تاکید کرد: یکی از چالشهای جدی اقتصاد کشور مشکل بیکاری است و با وجود نسل جوان و با انگیزه باید در راستای افزایش رفاه مردم اقدام شود.

وی در ادامه یکی از موانع پیش روی اقتصاد کشور را تحریمها عنوان کرد که بخشی از آنها لغو شده و براساس برجام باید بقیه تحریمها نیز برداشته شود.

وی تصریح کرد: البته با حضور قدرتمند بخش خصوصی اقتصاد ایران برای پیشرفت سرعت پیدا می‌کند و باید زمینه‌هایی در همه جنبه‌ها از جمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد شود تا بخش خصوصی در فضایی امن و آرام اقدام به سرمایه‌گذاری در کشور کند.

در حال تکمیل...

۲۹ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۵۳۷