مانگالور هند نصف بدهی نفتی به ایران را تسویه کرد

مانگالور هند نصف بدهی نفتی به ایران را تسویه کرد
مدیر شرکت پالایشگاهی مانگالور هند اعلام کرد، این شرکت ۱.۴ میلیارد دلار از بدهی ۲.۵۶ میلیارد دلاری خود به ایران را تسویه کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری دی هندو، شرکت پالایشگاهی و پتروشیمی مانگالور هند که از سال 2013 به این طرف بابت واردات نفت از ایران، 2.56 میلیارد دلار به تهران بدهی داشت، تاکنون 1.4 میلیارد دلار از بدهی خود به ایران را بازپرداخت کرده است.

اچ کومار مدیر شرکت مانگالور گفت، پرداخت بدهی ها پس از لغو تحریم های آمریکا علیه ایران ممکن شده است. با بازگشایی کانال های بانکی پرداخت ها امکان پذیر شده است. تا زمانی که تحریم ها پابرجا بودند، شرکت مانگالور 45 درصد از پول نفت ایران را به روپیه پرداخت می کرد. در حالی که بخشی از پرداخت ها از طریق یونیون بانک هند صورت می گرفت، اکنون این پرداخت ها از طریق استیت بانک هند (اس بی آی) و هندلز بانک آلمان صورت می گیرد.

مجموع بدهی نفتی هند به ایران به 5.9 میلیارد دلار می رسد که به دلیل تحریم های غرب پالایشگاه های هندی نتوانسته بودند این مبلغ را به تهران پرداخت نمایند.

منابع مطلع گفته اند، شرکت های پالایشگاهی هند، قرار است مابقی بدهی نفتی خود به ایران را در طی 2 تا 3 ماه آینده تسویه کنند.

۲۹ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۴۹۵