صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهان را کاهش داد

صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهان را کاهش داد
در پی تصمیم ماه گذشته انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وال استریت ژورنال، در پی تصمیم غافلگیر کننده ماه گذشته انگلیس مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا و تاثیر منفی این تصمیم بر اعتماد مصرف کننده و احساس سرمایه گذاران، صندوق بین المللی پول روز سه شبه پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را کاهش داد.

صندوق بین المللی پول، برآورد خود از رشد اقتصاد جهانی در سال جاری و سال آینده میلادی را 0.1 درصد کاهش داد و برای سال 2016 به 3.1 درصد رساند که همان رقم سال 2015 است و پایین ترین نرخ رشد از زمان بحران مالی به شمار می رود. صندوق پیش بینی کرده که نرخ رشد اقتصاد جهان در سال آینده میلادی به 3.4 درصد برسد.

اما صندوق بین المللی پول هشدار داده که مجموعه ای از تهدیدات از جمله آشفتگی های ژئوپلتیک، افزایش سیاست های حمایت گرایانه و تهدیدات تروریستی می تواند نرخ رشد را پایین تر بیاورد.

مائوریس آبستفلد، اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول در این باره گفت، رفراندوم انگلیس «فشار کاهشی بر اقتصاد جهانی را در مقطعی که رشد اقتصادی به دلیل پاره ای ریسک های کاهشی موجود کند است، بیشتر می کند.»

صندوق بین المللی پول قبل از رفراندوم انگلیس خود را آماده کرده بود تا چشم انداز خود از رشد اقتصاد جهانی را به پشتوانه بهبود قیمت کالاها و کاهش رشد منفی اقتصاد برزیل و روسیه، ارتقا دهد. اما به گفته آبستفلد: «خروج انگلیس برنامه ها را به هم ریخت.»

۳۰ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۲۵
تعداد بازدید : ۵۱۲