افزایش قیمت اکریلونیتریل در بازار آسیا

افزایش قیمت اکریلونیتریل در بازار آسیا
انتظار می رود بیشتر کشورهای آسیایی به استثنای چین که از ظرفیت تولید داخلی مطلوبی برخوردار است؛ از این وضعیت متاثر شوند.
به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع صنعتی می گویند: به دنبال اعلام وضعیت اضطرار (فورس ماژور) برای عرضه اکریلونیتریل (ACN) در مجتمع گرین لیک (Green Lake) شرکت اینئوس واقع در ایالت تگزاس درهفته گذشته ، قیمت این محصول در بازار آسیا افزایش یافت.
فعالان بازار عنوان کردند: انتظار می رود بیشتر کشورهای آسیایی به استثنای چین که از ظرفیت تولید داخلی مطلوبی برخوردار است؛ از این وضعیت متاثر شوند. در هفته منتهی به جمعه یکم مرداد ماه، بهای اکریلونیتریل بر مبنای CFR جنوب و جنوب شرق آسیا 50 دلار افزایش یافت و به ترتیب به رقم هزار و 225 و هزار و 210 دلار رسید. این در حالیست که قیمت این محصول در شرق دور آسیا در همین مدت با افزایش 5 دلاری در روز سه شنبه 29 تیرماه به هزار و 160 دلار در هر تن بالغ شد.
یک منبع مستقر در چین می گوید: مجتمع های تازه راه اندازی شده Secco و Sailboat که در مجموع از ظرفیت تولیدی معادل 520 هزار تن اکریلونیتریل در سال برخوردارند؛ قادر به پوشش تفاضای بازار داخلی چین هستند. یک مصرف کننده نهایی (end user) در چین نیز خاطرنشان کرد که خریدهای خود را از بازار داخلی تهیه می کند.
قیمت ها در بازار چین در تاریخ سه شنبه 29 تیرماه هشت هزار و 800 یوان در هر تن بود که نسبت به رقم 9000 هزار یوان در هفته پیش از آن روندی کاهشی را نشان می دهد. این رقم معادل قیمت هزار و 90 دلار برای هر تن بر مبنای CFR چین و به میزان قابل ملاحظه ای پایین تر از قیمت های اسپات (تک محموله ای) بین المللی است.
۳۰ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۰۲
تعداد بازدید : ۵۲۶