تاکید عضو کمیسیون انرژی بر توجه به جلوگیری از خام فروشی در برنامه ششم توسعه

تاکید عضو کمیسیون انرژی بر توجه به جلوگیری از خام فروشی در برنامه ششم توسعه
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جلوگیری از خام فروشی، توسعه و برداشت از میادین مشترک و افزایش ضریب بازیافت را از مهمترین اهداف برنامه ششم عنوان کرد.

هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه برای تحقق سیاست‌های  اقتصادی مقاومتی باید حداکثر استفاده از منابع داخلی ببریم گفت: وزارت نفت باید در حوزه صنعت نفت به دنبال این باشد که تا جایی که امکان دارد از خام فروشی جلوگیری شود و این یکی از اهداف مهم برنامه است.

وی تصریح کرد: خام فروشی با اقتصاد مقاومتی و منافع ملی مغایرت دارد و به نوعی از دست دادن سرمایه است که متاسفانه این کار همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس هم‌چنین اظهار کرد: ضریب بازیافت از میادین باید افزایش پیدا کند یعنی سعی کنیم از نفت در جایی که داریم بیشترین تولید و برداشت را داشته باشیم زیرا همانطور که می دانیم ذخایر نفتی یک عدد دارد و آنچه که قابل برداشت است، عدد دیگری می‌باشد و باید تلاش کنیم ضریب برداشت را افزایش دهیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس هم‌چنین با انتقاد از این که پس از گذشت این سال‌ها هنوز نتوانستیم دانش نفی را صادر کنیم، گفت: در حال حاضر کشورهایی هستند که پروژه‌هایی در خارج از کشورشان دارند اما در کشور شرکت نفت هنوزی کاری انجام نداده است.

خادمی در ادامه بر توسعه و برداشت از میادین مشترک تاکید کرد و افزود: قطعا توسعه میادین مشترک باید یکی از اولویت‌ها در برنامه ششم باشد چرا که قطر توانست از این میادین برداشت کرده و بازار LNG دنیا را در اختیار بگیرد، کاری که ما نتوانستیم انجام دهیم.

۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۵۱
تعداد بازدید : ۳۳۴