حجم تولید اتیلن ژاپن افزایش می یابد

حجم تولید اتیلن ژاپن افزایش می یابد
انتظار می رود روند افزایش تولید اتیلن ژاپن در نیمه دوم سال 2016 همچنان ادامه یابد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، برای اولین بار از نیمه نخست سال 2010 میلادی، رقم شاخص بهره برداری از ظرفیت تولید اتیلن (ethylene capacity utilization) ژاپن از سقف 95 درصد فراتر رفت. این شاخص معیاری از وضعیت عملکرد تولیدکنندگان اتیلن این کشور است.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط انجمن صنعت پتروشیمی ژاپن، تاسیسات تولید اتیلن این کشور همچنان با بالاترین توان عملیاتی خود به فعالیت می پردازند و در بازه زمانی ماه های ژانویه تا ژوئن توانستند به رقم 96.2 درصد بهره برداری از ظرفیت (capacity utilization) دست یابند. اتیلن خوراک اولیه برای تولید طیف گسترده ای از محصولات شیمیایی است.

انتظار می رود، روند افزایش میزان تولید اتیلن ژاپن در نیمه دوم سال جاری میلادی همچنان ادامه یابد. این در حالیست که در نیمه نخست سال جاری میلادی میزان تولید چهار ماده گرید کالا (commodity-grade) شامل پلی اتیلن در مجموع به رقم 2 میلیون و 650 هزار تن رسید که حدود 10 درصد کمتر از حجم تولید در مدت مشابه سال 2010 یعنی زمانی که شاخص بهره برداری از ظرفیت در سطوح فعلی قرار داشت؛ بود.

کارشناسان دلیل عمده آن را کاهش ظرفیت از سوی شرکت های تولیدکننده در فاصله سال های 2014 تا 2016 می دانند.

اتیلن ماده اولیه مهمی برای تولید بسیاری از ترکیبات آلی پر مصرف در صنعت به شمار می‌رود. این محصول به صورت گسترده در صنعت پلاستیک مورد استفاده است و با پلیمریزه شدن ، پلی اتیلن را تولید می‌کند.

۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۳۴
تعداد بازدید : ۳۷۵