اندونزی حدود ٩ میلیون تن ال ان جی تولید کرد

اندونزی حدود ٩ میلیون تن ال ان جی تولید کرد
میزان تولید ال ان جی اندونزی در نیمه نخست سال جاری به هشت میلیون و ٨٤٠ هزار تن رسید.

 به گزارش خبرگزاری رویترز، داده های وزارت انرژی اندونزی نشان می دهد که این کشور در نیمه نخست سال ٢٠١٦ میلادی، هشت میلیون و ٩٤٠ هزار تن گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) تولید کرده است.

همچنین، تولید شرکت نفت و گاز پرتامینا در میدانهای این شرکت در کشورهای خارجی، در ٦ ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه پارسال، افزایش یافته است.

بر اساس آمار پرتامینا، در ٦ ماهه نخست سال ٢٠١٦، روزانه ٨٥ هزار بشکه نفت و ٢٠٠ میلیون فوت مکعب گاز در میدانهایی که از سوی این شرکت در الجزایر، مالزی و عراق بهره برداری می شود، تولید شده است.

در ادامه این آمار آمده: بیشترین تولید نفت پرتامینا در میدان خارجی عراق با ٤٤ هزار بشکه در روز و بیشترین مقدار تولید گاز در میدان الجزایر با ١١١ میلیون فوت مکعب در روز، صورت گرفته، در حالی که پرتامینا در دوره مشابه پارسال (٢٠١٥) از این میدانها، تنها روزانه ٧٩ هزار بشکه نفتخام و ١٩٦ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی، تولید کرده است.

پرتامینا هدف جاه طلبانه ای برای ادامه افزایش تولید نفت و گاز به میزان هشت درصد در سال برای رسیدن به سطح تولید دو میلیون و ٥٠ هزار بشکه نفت در روز تا سال ٢٠٣٠ برای خود تعیین کرده است.

اندونزی عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است.

۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۴۳
تعداد بازدید : ۴۰۲