ورود ربات‌های جدید نفت ایران به خلیج فارس

ورود ربات‌های جدید نفت ایران به خلیج فارس
قائم مقام شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی از خرید چندین شناور دی پی و رباتهای نفتی زیر دریایی برای توسعه صنایع فراساحل ایران در خلیج فارس خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر ایران بزرگترین ناوگان دریایی صنایع فراساحل نفت و گاز جهان را در اختیار دارد.
امیرسعید نجفی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر ایران در مراحل مختلف طراحی، مطالعات مهندسی، ساخت، نصب، حمل دریایی و راه اندازی سازه های فراساحلی نفت و گاز به خوکفایی کامل رسیده است، گفت: با این وجود یکی از مهمترین زنجیره‌های صنایع فراسالحی انجام فعالیتهای زیر سطحی در در دریاها است.
قائم مقام شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی از توسعه فعالیتهای زیر سطحی در صنایع فراساحلی نفت و گاز به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت دار این مجموعه خبر داد و افزود: بر این اساس برای خرید تجهیزات، شناور و ماشین‌آلات زیر دریایی برنامه ریزی شده است.
این مقام مسئول با اشاره به ضرورت خرید چندین فروند شناور دی پی و ربات‌های نفتی برای توسعه فعالیتهای فراساحلی در منطقه خلیج فارس، اظهار داشت: به زودی با خرید این ماشین آلات جدید زیر دریایی صنایع فراساحل نفت و گاز ایران هم در این بخش از حضور خارجیها خودکفا می شوند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایران یکی از بزرگترین ناوگان دریایی صنایع فراساحلی نفت و گاز جهان را در اختیار دارد، بیان کرد: علاوه بر شناورهای دی پی و رباتهای نفتی زیردریایی، به‌ زودی چندین شناور متخصص صنایع نفت و گاز به ناوگان دریایی تاسیسات دریایی افزوده می‌شود.
نجفی با یادآوری اینکه تجهیزات و شناورهای متخصص حرف اول را در صنایع فراساحلی نفت و گاز جهان می زند، تاکید کرد: از این رو خرید 2 فروند شناور زیر سطحی به منظور کیسه‌گذاری لوله‌های نفت و گاز در بستر دریا، یک فروند شناور لایروب و یک شناور ویژه تعمیرات سکوهای نفت و گاز هدف گذاری شده است.
وی همچنین با اعلام اینکه به زودی تعدادی شناورر تندرو هم برای انتقال نفرات، کالا و تجهیزات هم خریداری خواهد شد، بیان کرد: در شرایط فعلی ایران یکی از بزرگترین ناوگان دریایی صنایع فراساحلی نفت و گاز جهان را در اختیار دارد.
این مقام مسئول با اعلام اینکه در حال حاضر شرکت تاسیسات دریایی از ظرفیت نصب سازه‌های نفت و گازی با وزن حدود پنج هزار تن در خلیج فارس را در اختیار دارد، تبیین کرد: همچنین ظرفیتی برای لوله گذاری روزانه 6 تا 7 کیلومتر توسط سه شناور ویژه لوله گذار به وجود آمده است.
قائم مقام شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با اعلام اینکه در شرایط فعلی کمتر شرکتی در سطح جهان چنین ناوگان گسترده و متخصص نصب و انتقال صنایع فراساحلی نفت و گاز را در اختیار دارد، افزود: بر این اساس با وجود تمامی محدودیت‌های جهانی تاکنون توسعه صنایع فراساحل نفت و گاز ایران در خلیج فارس متوقف نشده است.
۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ۰۰:۱۲
تعداد بازدید : ۱,۰۳۱