قاچاق فرآورده های نفتی یارانه‌ای سخت تر می‌شود

قاچاق فرآورده های نفتی یارانه‌ای سخت تر می‌شود
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با اجرای ثبت الکترونیکی معاملات نفتی، نه تنها شفاف سازی بیشتری در این نوع معاملات انجام می‌شود، بلکه قاچاق فرآورده های نفتی یارانه‌ای نیز سخت تر خواهد شد.

قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به اجرای طرح ثامن (ثبت الکترونیک معاملات نفتی) گفت: این طرح سال گذشته به صورت آزمایشی در پالایشگاه تهران انجام شد و امسال نیز برای کل پالایشگاه های نفت کشور و مجتمعهای پتروشیمی اجرا می‌شود.

وی با بیان این که واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی باقیمانده نیز بزودی به سامانه ثبت الکترونیک معاملات نفتی متصل خواهند شد، افزود: این طرح از پالایشگاهها و پتروشیمی های مرجع آغاز شده و سپس کل مجموعه به این سامانه متصل خواهند شد.

خورشیدی تصریح کرد: با اجرای ثبت الکترونیکی معاملات نفتی، نه تنها شفافسازی بیشتری در این نوع معاملات انجام می‌شود، بلکه قاچاق فرآورده های نفتی یارانه‌ای نیز سخت تر خواهد شد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: کل معاملات نفتی داخل کشور، آنهایی که مستقیما به فروش می‌رسد و یا معاملاتی که از طریق بورس انجام می‌شوند در سامانه ثبت الکترونیک معاملات نفتی (ثامن) ثبت خواهد شد.

وی با بیان این که خریداران محصولات نفتی و پتروشیمی هم به این سامانه متصل می‌شوند، گفت: گمرک و سازمان استاندارد نیز از این سامانه بهره‌برداری خواهند کرد و اسناد کاغذی جای خود را به ثبت الکترونیکی معاملات خواهد داد.

۳ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۲۹
تعداد بازدید : ۴۱۵