سه طرح ۵۰۰ تنی پلی اتیلن پتروشیمی گچساران مجوز گرفت

نماینده مردم گچساران وباشت درمجلس شورای اسلامی گفت: برای سه طرح واحد ۵۰۰ تنی پلی اتیلن و طرح زنجیره ای متانول و اسید فرمیک وینیل استات در بخش توسعه پتروشیمی گچساران مجوز لازم صادر شد.

غلامرضا تاجگردون در جلسه تدوین برنامه چهارساله عملیاتی اشتغال و تولید بخش های صنعت، آب و کشاورزی در گچساران افزود: باید معیار دستگاه های اجرایی تلاش برای کار و اشتغالزایی شود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در بخش صنعت پتروشیمی گچساران و واحدهای پایین دستی آن دارای مشکلاتی است که رفع این مشکلات همت مسئولان امر را طلب می کند.

تاجگردون بیان کرد: برای سه طرح واحد ۵۰۰ تنی پلی اتیلن  و طرح زنجیره ای متانول و اسید فرمیک وینیل استات در بخش توسعه پتروشیمی گچساران مجوز لازم صادر شد.

وی افزود: از واحد بالا دستی پتروشیمی گچساران بید بلند ۲ حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن متان از یک خط لوله به پتروشیمی گچساران کشیده خواهد شد.

نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: درسایت بید بلند دو ۸۶۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

تاجگردون اضافه کرد: پیش بینی شده در سال ۹۷ کار بید بلند دو به اتمام برسد.

وی گفت: با احداث یک واحد ۶۰۰ هزارتنی درگچساران مبلغ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به سود دولت می شود و این یک برنامه ملی خواهد بود و مجوز این طرح در دست اقدام است.

نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: یک سال برای تائید صلاحیت های مالی و کاری شرکت های مشغول به کار در این پروژه هااز سوی وزارت نفت زمان برد تا آنها بتوانند مجوز کار را دریافت کنند.

تاجگردون عنوان کرد: اگر زمینی در بخش صنعت از سوی جهادکشاورزی به فردی تعلق می گیرد و پس از گذشت ۶ ماه در ان کاری انجام نشود باید این زمین از او پس گرفته شود.

نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: سفر رئیس جمهور به این استان فرصتی برای مطرح کردن این مشکلات است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: سه طرح توسعه پتروشیمی و شمیم پارسه انفورماتیک و متانول و پروپنیل طرح های خوبی برای پیشرفت توسعه منطقه است.

داریوش دیودیده بیان کرد: در طرح توسعه پتروشیمی گچساران طرح توسعه و بخش ریالی آن مد نظر است.

وی افزود: اجرا و تکمیل این طرح‌ها سبب اشتغال‌زایی یک‌هزار و ۵۰۰ نفر می‌شود.

۳ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۲۸
تعداد بازدید : ۴۶۹