٢٨٨ تفاهمنامه سرمایه گذاری به ارزش ٦٢٠ تریلیون ریال امضا شد

٢٨٨ تفاهمنامه سرمایه گذاری به ارزش ٦٢٠ تریلیون ریال امضا شد
رئیس اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ٢٠١٦ گفت: در این اجلاس ٢ روزه ٢٨٨ تفاهمنامه سرمایه گذاری به ارزش ٦٢٠ تریلیون ریال منعقد شده است.

به گزارش شانا، مرتضی کاظمیان، رئیس این اجلاس گفت: برای نخستین بار در کشور و در یک اقدام بی نظیر و کم سابقه، ٢٨٨ تفاهمنامه سرمایه گذاری مشترک بین شرکتهای خارجی و داخلی و شهرداریهای کشور به ارزش ٦٢٠ تریلیون ریال با موضوع پروژههای شهری منعقد شد.

وی افزود: در تالار سرمایه گذاری این اجلاس که روز های ٣٠ و ٣١ تیرماه در برج میلاد تهران برگزار شد ١١ کشور از جمله کره‌جنوبی، چین، آمریکا، سوییس، انگلستان، اسکاندیناوی، ترکیه، ایتالیا، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان و ده ها شهرداری و شرکتهای داخلی حضور داشتند و طی ٢ روز مذاکرات فشرده‌ در خصوص سرمایه گذاری مشترک، به نتایج بی نظیری دست یافتند.

کاظمیان با بیان این که موضوع سرمایه گذاری خارجی به عنوان یکی از محورهای اصلی این اجلاس در سال آینده تعیین شده است، تصریح کرد: مقرر شد در دوره آینده، موضوع اکثریت پنلهای تخصصی حول محور اصلی آن دوره باشد و جریان عملیاتی شدن دومین اجلاس در یک زمان کوتاه پس از نخستین اجلاس، به سرعت آغاز شود.

رئیس اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ٢٠١٦ عنوان کرد: نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران در حالی به کار خود پایان داد که توانست با آغاز فصل جدید اقتصادی کشور پس از فرجام شیرین برجام، در جهت رسیدن به اهداف سیاستهای سند چشم انداز برنامه پنجم توسعه کشور، در زمینه جذب سرمایه گذارن خارجی و توجه هرچه بیشتر به اجرایی کردن طرحها و ایده های اقتصادی، موفق شود.

شایان یادآوری است که نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ٢٠١٦ در موضوعهایی همچون بهره‌وری انرژی، انرژیهای سبز، محیط زیست، اقتصاد شهری و غیره اواخر تیرماه در تهران برگزار شد.

۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۲۴
تعداد بازدید : ۳۱۲