تسعیر دارایی‌های ارزی، تورم زاست

تسعیر دارایی‌های ارزی، تورم زاست
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تسویه بدهی بانکها با استفاده از روش تسعیر بدون پشتوانه واقعی بوده و منجر به افزایش تورم می‌شود.

شهباز حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: وقتی کمیسیون برنامه و بودجه  به آقای تاجگردون که در لیست امید قرار داشت به عنوان رئیس کمیسیون رای داد، این کار مورد تائید و تشویق برخی رسانه‌ها قرار گرفت، اما وقتی همین کمیسیون درمورد اصلاحیه بودجه 95 نظر کارشناسی می‌دهد، رسانه‌های خاص شروع به فضا سازی علیه کمیسیون و سیاسی جلوه دادن  رای آن می‌کنند.

وی افزود، این موضوع نشان می‌دهد فضا سازی برخی رسانه‌ها علیه کمیسیون برنامه و بودجه در مورد رد اصلاحیه بودجه 95  بی اعتبار است.

عضو کمیسیون اقتصاد اظهار کرد، اگر دولت ادعا می‌کند که تورم را کاهش داده است، نباید اقداماتی انجام دهد که منجر به افزایش تورم  و کاهش قدرت خرید مردم شود.

وی تاکید کرد، وقتی به صورت واقعی پولی پخش نشود و تورم افزایش یابد، توان خرید پائین می‌آید. اگر قدرت خرید هم کاهش پیدا کند، کار برای مردم سخت و  وضعیت معیشت دچار مشکل می شود.

حسن پور ادامه داد، حرف و نکته اساسی اعضا در کمیسیون برنامه بودجه این بود که اگر دولت می‌خواهد بدهی به بانکها را با روش تسعیر صفر کند،  این اقدام بدون پشتوانه واقعی  است  و این موضوع باعث تورم می‎شود.

نائب رئیس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی در مورد بودجه دفاعی در اصلاحیه بودجه گفت: قرار بود در اصلاحیه بودجه، 5000میلیارد تومان اعتبار دفاعی کشور کاهش یابد. وقتی که کشور روی باروت قرار گرفته است، نا امنی به مرزهای کشور سرایت کرده است در این حالت عقل می‌گوید بودجه دفاعی کشور افزایش یابد.

این موارد بحثهای سیاسی نیست بلکه بحثهای کارشناسی است که باید شفاف شود، ما می خواهیم دولت مقتدر و توانمد باشد، این موارد در سیاست خارجی اتفاق افتاده است، ما انتظار داریم در بعد داخلی نیز این اتفاق بیفتد.

۵ مرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۵۹
تعداد بازدید : ۳۰۶