نمایشگاه اختصاصی ایران در ایتالیا برگزار می‌شود

نمایشگاه اختصاصی ایران در ایتالیا برگزار می‌شود
معاون شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با اعلام برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در رم ایتالیا گفت: به متقاضیان حضور در نمایشگاه براساس سنجش سازمان توسعه تجارت یارانه تا سقف ۵۰ درصد برای حضور در این نمایشگاه به تولیدکنندگان داخلی داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم، قنبری معاون مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران امروز در نشست خبری نمایشگاه اختصاصی ایران در رم ایتالیا اظهار کرد: کشور ایتالیا در سالهای گذشته در بخش نمایشگاه‌ها حضور منسجمی داشته به طوریکه هر ساله اقدام به برگزاری نمایشگاه اختصاصی خود در کشور ما کرده است. 

وی افزود: این شرایط باعث شده که شرکتهای تجاری دو کشور ارتباطات خوبی با یکدیگر حتی در زمان تحریم‌ها داشته باشند و تا به امروز همکاریها و توافقات متعددی صورت گرفته است. 

معاون مدیرعامل  نمایشگاه بین‌المللی تهران ادامه داد: در سال 95 ایران در 12 نمایشگاه بین‌المللی حضور خواهد داشت و 6 مورد آن به صورت اختصاصی برای ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود و در 6 نمایشگاه تخصصی شرکت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: نمایشگاه‌های تخصصی ایران در سالجاری در ایتالیا، ترکیه، عمان‌، تانزانیا، کنیا و عراق خواهد بود. 

* اعطای تسهیلات 50 درصدی به متقاضیان حضور در نمایشگاه اختصاصی ایران در ایتالیا

قنبری یادآور شد: شرکتهای ایرانی و صادرکنندگان نمونه کشور در نمایشگاه ایتالیا حضور خواهند داشت و نمایشگاه بین‌المللی ایران تا 50 درصد تسهیلات حمایتی به صورت یارانه در اختیار شرکتهای حاضر ایرانی قرار می‌دهد. 

قنبری تاکید کرد: شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران تلاش دارد که تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی بتوانند محصولات خود را در سایر کشورها از جمله ایتالیا به نمایش عمومی درآورند تا از این طریق بتوانیم به سهم صادرات کشور بیفزاییم. 

وی در خصوص شرایط شرکتهایی که می‌توانند از تسهیلات دولت برای حضور در نمایشگاه اختصاصی ایران در رم استفاده کنند گفت: ما از طریق معیار و سنجشی که سازمان توسعه تجارت این شرکتها را انتخاب می‌کنیم که مبنای آن داشتن تولید مناسب و مزیت رقابتی در بازارهای صادراتی است و همچنین این شرکتها باید بتوانند در حجم وسیع صادرات کالا داشته باشند. 

بنابراین گزارش نمایشگاه اختصاصی ایران در ایتالیا در تاریخ دوم تا ششم آذرماه سال جاری در متراژی بالغ بر 2 هزار تا 5 هزار متر مربع برگزار می‌شود که در زمینه‌های اقتصادی و حتی فرهنگی از ایران نمایندگانی حضور خواهند داشت. 

۵ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۰۸
تعداد بازدید : ۴۹۷