ثبات بازار تنها ثمره برجام/تولید نفعی از توافق هسته‌ای نبرد

ثبات بازار تنها ثمره برجام/تولید نفعی از توافق هسته‌ای نبرد
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه شاید بتوان ثبات نسبی بازار و تثبیت نرخ ارز را تنها عایدی برجام برای اقتصاد کشور دانست، گفت: اجرای برجام هیچ تأثیری بر بخش تولید نداشته است.

حمید رضا فولادگر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه اجرای برجام هیچ تأثیری بر بخش تولید نداشته است، اظهار داشت: امروز بخش تولید در شرایط رکود بدی قرار داشته و فعالیت جدی برای رفع این موضوع انجام نشده است.

وی با بیان اینکه صحبت‌های دولت در ساماندهی اقتصاد بعد از اجرای برجام انتظارات زیادی را در سطح جامعه به وجود آورد، افزود: دولت باید به دور از بحث برجام برنامه‌های اقتصادی خود را انجام می‌داد اما متأسفانه همه چیز را به برجام گره زد و تاکنون برای حمایت از تولید داخل و بهبود فضای کسب و کار اقدام اساسی را انجام نداده است.

فولادگر با اشاره به اینکه شاید بتوان ثبات نسبی بازار و تثبیت نرخ ارز را تنها عایدی برجام برای اقتصاد کشور دانست، گفت: البته اقداماتی هم برای مهار تورم انجام شد اما تشدید رکود نتایج مثبت آن را از بین برد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: در شرایط فعلی کمترین سرمایه گذاری خارجی در بخش تولید انجام شده و اکثر ملاقات های خارجی فقط به انعقاد تفاهمنامه ختم شده که به مرحله اجرا نرسیده است.

فولادگر گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل هستند و برنامه دولت برای اختصاص 16 هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی تأثیری چندانی را در رفع مشکلات نخواهد گذاشت چرا که براساس محاسبات سهم 7 هزار 500 واحد تولیدی مشکل دار از این تسهیلات 2 میلیارد تومان است که این مبلغ اصلاً جوابگوی نیاز آنها نیست.

۵ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۱۰
تعداد بازدید : ۴۰۴