قرارگاه جای بخش خصوصی را در صنعت نفت تنگ نکرده‌ است

قرارگاه جای بخش خصوصی را در صنعت نفت تنگ نکرده‌ است
مدیرعامل موسسه شهید رجایی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) تاکید کرد که فعالیت‌های توسعه‌ای این قرارگاه در صنعت نفت مزاحمتی برای بخش خصوصی ندارد بلکه زمینه را برای حضور این بخش فراهم می‌کند.
به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اکبری در حاشیه بهره‌برداری از طرح توسعه انبار نفتی نظامیه اهواز، با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) مزاحم بخش خصوصی نیست، توضیح داد: ما نخواسته‌ایم که در فضای محدود وارد شویم بلکه به دنبال این هستیم که سر پلی را بگیریم و بعد آن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه جرقه «ما می‌توانیم» در صنعت نفت را قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) زد، یادآور شد: در سال 82-83 این قرارگاه تمام تلاش خود را برای حضور در مناقصه طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی انجام داد. این در حالی بود که برخی حضور نیروهای داخلی در این کار را بعید می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا باور «ما می‌توانیم» در برخی از مسئولان وجود نداشت، اظهار کرد: در شرایطی که قطر در برداشت گاز از میدان عظیم پارس جنوبی از ما پیشی گرفته بود برخی از مسئولان منتظر بودند که از طریق مناقصه خارجی توسعه این میدان بزرگ را انجام دهند.

اکبری با اشاره به اینکه با وجود برنده شدن قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی یک شرط، مبنی بر اینکه باید مشاور خارجی در کنار نیروهای ایرانی حضور داشته باشد، برای این قرارگاه گذاشته شد، اما با جدی‌تر شدن شرایط تحریم مشاوران خارجی نیز از حضور در این طرح توسعه کنار رفته‌اند و این طرح حدود یک سال بلاتکلیف بود.

مدیرعامل موسسه شهید رجایی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) با بیان اینکه با تغییر مدیریت در دولت طی جلساتی مقرر شد که کار با مشاورهای داخلی آغاز شود، یادآور شد: اکنون تمام فازهای میدان گازی پارس جنوبی توسط پیمانکاران داخلی در حال توسعه است.

به گفته وی تلاش‌های قرارگاه‌ خاتم‌الانبیاء (ص) زمینه را برای حضور بخش خصوصی در پروژه‌های عظیم صنعت نفت فراهم کرد.

۳۰ خرداد ۱۳۹۱ ۱۳:۵۴
تعداد بازدید : ۱,۰۲۳