افت بیشتر قیمت آکریلونیتریل بوتادین استایرن در اروپا

افت بیشتر قیمت آکریلونیتریل بوتادین استایرن در اروپا
عرضه کنندگان اروپایی به منظور فروش مازاد تولید خود، تخفیف های ویژه ای را به مشتریان می دهند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع می گویند به دنبال افزایش فشار واردات آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) از آسیا، قیمت های ماه ژوئیه این محصول در هفته های اخیر افت بیشتری را تجربه کرد.

در هفته اول ماه ژوئیه امسال، افت قیمت 30 یورو (33 دلار) برای هر تن را برای قراردادهای ماه ژوئیه آکریلونیتریل بوتادین استایرن نسبت به ماه ژوئن پیش بینی می شود.

این در حالیست که این منابع در هفته منتهی به جمعه یکم مرداد ماه و در پی افزایش فشار واردات از آسیا، شاهد افت قیمت 40-45 یورویی (44-55 دلار) به ازای هر تن بودند.

یک منبع مطلع عنوان کرد: عرضه کنندگان اروپایی خود را برای دادن تخفیف بیشتر به مشتریان به منظور فروش حجم تولید اضافی خود آماده کرده اند. آن ها قراردادهایی را با تخفیف تا 70 یورو در هر تن پیشنهاد کرده اند.

منابع از پیشنهادهای بسیار مناسب تولیدکنندگان آسیایی آکریلونیتریل بوتادین استایرن که بیشتر از روش قالب های تزریقی در مقایسه با اکستروژن برای تولید این محصول بهره می گیرند؛ خبر دادند.

بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره آمار اتحادیه اروپا (یورو استات)، کره جنوبی با افزایش سهم خود از حجم کل واردات آکریلونیتریل بوتادین استایرن اروپا به 68 درصد در پنج ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به رقم 65 درصد در مدت مشابه سال 2015، بزرگترین عرضه کننده این محصول در سطح اروپا به شمار می رود.

حجم کل واردات اروپا در بازه ماه های ژانویه تا مه امسال با افزایش 30 درصدی نسبت به پارسال، به 108 هزار و 520 تن رسید. از طرفی میزان واردات از کره جنوبی نیز از رقم 54 هزار و 352 تن به 73 هزار و 946 تن بالغ شد.

۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۴۱
تعداد بازدید : ۴۸۷