معاملات پررونق پتروشیمی ها در بورس کالا

معاملات پررونق پتروشیمی ها در بورس کالا
معاملات محصولات پلیمری، دیروز در بورس کالا با رونق پی وی سی ها، پلی اتیلنهای ترفتالات، پلی اتیلنهای سبک فیلم، پلی استایرنهای معمولی و مقاوم و برخی از گریدهای پلی پروپیلنها پس از اعلام قیمتهای پایه روبه رو شد.

به گزارش شانا به نقل از بورس کالای ایران، پی وی سی ها همچنان در صدر محصولات پر توجه بازار قرار دارند، در رتبه دوم هم پلی اتیلنهای ترفتالات تندگویان، معاملاتی جذاب را ثبت می‌کنند.

به این ترتیب پی وی سی گرید ٦٥ پتروشیمی اروند که به میزان ١٠٥٦ تن عرضه شده بود، ١٠٢٥٢ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا پس از افزایش قیمتهای پایه ٢ هزار و ٦١١ تومان بود و نرخ خرید آن هم ٢ هزار و ٨٧٢ تومان رقم خورد.

پی وی سی گرید ٦٥ پتروشیمی بندر امام هم بصورت سلف و با حجم ٤٩٩٤ تن عرضه و به میزان ٥٣٩٠ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ٢ هزار و ٥٣٣ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ٢ هزار و ٥٤١ تومان بود.

پلی اتیلنهای سبک فیلم پتروشیمی بندر امام هم با تقاضایی بیش از عرضه روبه رو شدند، به طوری که قیمت پایه آن ٣ هزار و ٨٢٤ و میانگین قیمت خرید آن هم ٣ هزار و ٩٣٦ تومان رقم خورد.

پلی اتیلنهای ترفتالات گرید بطری ٧٦١، ٧٨١ و ٨٢٥ با تقاضایی بیش از عرضه روبه رو شدند، به طوری که به ترتیب با حجمهای ٦٦، ٥٠٦ و ٢٠٠٢ تن عرضه شده و تقاضایی معادل ١٨٨١، ٧٤١٤ و ١٤٧٦٢ تن داشتند.

گرید ٧٦١ با قیمت ٣ هزار و ٢٢٩ تومان، گرید ٧٨١ با قیمت ٣ هزار و ٢٧٦ و گرید ٨٢٥ نیز با قیمت ٣ هزار و ٤٣٩ تومان مورد معامله قرار گرفت.

گرید ٨٢١ هم بیشترین افزایش حجم تقاضا را به خود اختصاص داد، این کالا با حجم ١٠١٢ تن عرضه شد و ١٩٢٨٣ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ٣ هزار و ١٢٦ تومان و نرخ خرید آن هم ٣ هزار و ٤٣٩ تومان رقم خورد.

در مجموع دیروز (سه‌شنبه، پنجم مردادماه) بیش از ٤٨ تن مواد پلیمری در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی مورد معامله قرار گرفت.

۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹
تعداد بازدید : ۴۰۴