قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۰ سنت کاهش به ۴۴ دلار و ۶۷ سنت رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که مازاد عرضه نفت و کاهش رشد اقتصادی بر بازارهای نفت سایه افکنده، قیمت نفت امروز کاهش یافت و در نزدیکی پایین ترین رقم حدود 3 ماه گذشته که اوایل این هفته به ثبت رسیده بود باقی ماند.
اما تحلیلگران گفتند، روند کاهشی فعلی موقتی است و قیمت ها در اواخر امسال شاهد ترمیم خواهند بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 20 سنت کاهش به 44 دلار و 67 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 23 سنت کاهش به 42 دلار و 69 سنت رسید.
قیمت نفت برنت دیروز به 44 دلار و 14 سنت رسید که پایین ترین رقم از ماه می تاکنون بود. قیمت نفت برنت از زمان رسیدن به اوج خود د ماه ژوئن به دلیل مازاد عرضه فرآورده های نفتی و کند شدن ربشد اقتصادی، بیش از 15 درصد کاهش یافته است.
تحلیلگران گفتند، با توجه به تداوم مازاد عرضه و در عین حال کند شدن رشد تقاضا، انتظار داشتند قیمت ها دستخوش کاهش بیشتری باشد.
ریک اسپونر، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در سیدنی گفت: «نظر من این است که به دلیل عوامل کاهشی، قیمت نفت در هفته های آینده به 39 تا 42 دلار خواهد رسید.»
وی افزود: «اما پس از آن، ما شاهد برقراری موازنه مجدد در بازار خواهیم بود» اسپونر گفت، قیمت 50 تا 60 دلار در هر بشکه می تواند چنین توازنی را بین عرضه و تقاضا ایجاد نماید.
بازارهای نفت در طی 2 سال گذشته به شدت از مازاد عرضه جهانی نفت کاهش دیده اند و قیمت ها در فاصله سال های 2014 و اوایل 2016 تا 70 درصد کاهش یافته است. قیمت نفت برنت در اوایل امسال به 27 دلار رسید که پایین ترین رقم بیش از یک دهه اخیر بود.
۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۵۶
تعداد بازدید : ۴۵۹