انتقاد به قراردادهای جدید نفتی ناشی از نگاه سیاسی است

انتقاد به قراردادهای جدید نفتی ناشی از نگاه سیاسی است
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: انتقادها به موضوع قرارداددهای جدید نفتی بیشتر نشات گرفته از نگاه سیاسی است تا اقتصادی، این در حالی است که ما شخصیتهای سیاسی نیستیم و قراردادها را با نگاه اقتصادی دنبال می‌کنیم.

به گزارش شانا، مهدی شریفی نیک نفس، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران، به موضوع قراردادهای جدید نفتی اشاره کرد و گفت: قراردهای جدید نفتی با نگاه کارشناسانه تهیه شده است، این نوع قراردادها موقعیت مناسبی است تا سرمایه گذاران را به بخشهای استخراج، کشف و فروش نفت بکشانیم، زیرا  قراردادهای جدید نفتی برای جذب سرمایه گذاری بسیار مناسب است.

وی افزود: بدون تردید در ادامه نقاط ضعف و قوت این قراردادها مشخص می‌شود، اما در شرایط کنونی، این قراردادها خوب است و اتاق بازرگانی از اجرایی شدن آن حمایت می‌کند.

شریفی نیک نفس با اشاره به برخی انتقادهای وارد شده نسبت به این نوع قراردادها، تصریح کرد: انتقادها بیشتر نشات گرفته از نگاه سیاسی است تا اقتصادی، این در حالی است که ما شخصیتهای سیاسی نیستیم و قراردادها را با نگاه اقتصادی دنبال می‌کنیم، نباید با نگاه غیرمنطقی مانع اجرای قرارداد و جذب سرمایه گذار خارجی شویم، کشورهای همسایه از این نوع قراردادها استفاده می‌کنند و عملکرد آنها موفقیت آمیز ارزیابی می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: وزارت نفت باید فضا را برای کار شرکتهای خصوصی نفتی باز کند، همچنین شرکتهای بخش خصوصی می‌توانند در قالب کنسرسیوم با سرمایه گذار خارجی وارد عمل شوند.

۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹
تعداد بازدید : ۴۲۶