تغییر کاربری کارخانه‌های نظامی برای ساخت تجهیزات صنعت نفت

تغییر کاربری کارخانه‌های نظامی برای ساخت تجهیزات صنعت نفت
فرمانده موسسه ویژه شهید رجایی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در تشریح فعالیت این قرارگاه در حوزه نفت و گاز، گفت: کارخانه‌هایی که در زمانی اقلام دفاعی کشور را می‌ساختند امروز قطعات مورد نیاز صنعت نفت را می‌سازند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اکبری فرمانده موسسه ویژه شهید رجایی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در آئین بهره‌برداری از مخازن جدید ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در نظامیه اهواز اظهار داشت: قرارگاه در سال 82 و 83 تمام تلاش خود را برای شرکت در مناقصه‌های توسعه فازهای پارس جنوبی انجام داد اما در آن زمان کسی باور نمی‌‌کرد ایرانی‌ها بتوانند چنین پروژه‌های عظیمی را اجرا کنند.

وی افزود: قطر سالها منابع ما را می‌برد و ما همواره منتظر بودیم شرکتهایی از کشورهای غربی برای اجرای فازهای پاس جنوبی وارد کشور ما شده و این کار را برعهده بگیرند اما به توان داخلی اعتمادی وجود نداشت.

اکبری تصریح کرد: ما در یکی از مناقصه‌های توسعه پارس حنوبی برنده شدیم اما یک سال تمام مناقصه‌ای که در آن برنده شده بودیم بلاتکلیف ماند تا اینکه با جابجای‌های ایجاد شده در کشور و ایجاد فضای جدید با انتخاب رئیس جمهور جدید به ما گفته شد، این آمادگی وجود دارد حتی با مشاوره بخش خصوصی داخلی این کار را به ما بسپارند؛ این در حالی است که پیش از آن حتی با مشاوره خارجی‌ها هم توسعه این میدان مهم را به نیروهای داخلی نمی‌سپردند.

وی اضافه کرد: امروز به دلیل اینکه اولین بار سرپل ورود پیمانکاران داخلی به پروژه‌های بزرگ نفت و گاز توسط قرارگاه گرفته شد در پارس جنوبی همه پیمانکاران فعال ایرانی هستند.

مدیر موسسه شهید رجایی قرارگاه خاتم الانبیاء در ادامه اظهار داشت: طرح اختلاط اتانول با بنزین قرار بود برای نخستین بار در انبارهای نظامیه ایجاد شود.

وی اظهار داشت: کارخانه‌هایی که در زمانی اقلام دفاعی کشور را می‌ساختند امروز قطعات مورد نیاز صنعت نفت را می‌سازند.

۳۰ خرداد ۱۳۹۱ ۱۴:۱۳
تعداد بازدید : ۱,۰۰۷