گشایش اعتباری آغاز شده ولی فقط برای واردات و خروج ارز

گشایش اعتباری آغاز شده ولی فقط برای واردات و خروج ارز
یک عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اینکه هنوز نقل و انتقال پول به ایران ممکن نیست، گفت: گشایش های اعتباری آغاز شده اما عمده این گشایش ها به نفع خارجی و فقط برای واردات انجام می‌شود.

اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص طرح وزارت صنعت مبنی بر تغییر روزهای تعطیل به منظور رفع مشکلات تجارت خارجی کشور، اظهار داشت: این طرح به هیچ عنوان کمکی به فعالیت تجار ایرانی نمی‌کند چراکه مشکل امروز صادرکنندگان موضوعات دارایی است که گرفتاری زیادی را برای آنها به وجود آورده است.

وی با اشاره به دستورالعمل جدید بانک مرکزی در خرید و فروش ارز به نرخ آزاد در بانک ها هم گفت: براساس این دستور العمل صادرکنندگان می‌توانند ارز خود را به سیستم بانکی بفروشند اما مشکل اینجاست که سیستم بانکی پول صادرکنندگان را با تأخیر پرداخت کرده و حتی بر سر قیمت ارز نیز با بانک ها اختلاف داریم.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: بانک مرکزی باید شفافیت لازم را در این دستور العمل انجام دهد و در این زمینه باید عملکرد صرافی‌ها را هم به رسمیت بشناسد.

*گشایش  اعتباری به نفع خارجی‌ها و فقط برای واردات آغاز شده است

عسگراولادی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز نقل و انتقال پول به ایران ممکن نیست، تصریح کرد: البته گشایش‌های اعتباری آغاز شده اما عمده این گشایش‌ها به نفع خارجی ها و فقط برای واردات انجام می‌شود.

۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۲۴
تعداد بازدید : ۳۸۸