پایان شهریور، آخرین مهلت پرداخت تسهیلات به ۸ هزار تولیدکننده مشکل‌دار/سود بانکی بالاست

پایان شهریور، آخرین مهلت پرداخت تسهیلات به ۸ هزار تولیدکننده مشکل‌دار/سود بانکی بالاست
قائم مقام وزیر صنعت گفت: از ۱۶هزار واحد صنعتی ثبت نام شده، ۸هزار واحد واجد شرایط دریافت تسهیلات تشخیص داده شدند و تا آخر شهریور مراحل عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات به این واحدها باید به پایان برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا رحمانی با بیان اینکه رونق تولید یکی از طرح های اقتصادی کشور است، افزود: حمایت از تولید ملی شاه بیت، راهبرد اصلی و کلیدواژه نجات اقتصاد ملی ماست.

وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت اوایل امسال از طرف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مسئولیت اجرای 7 برنامه را در کنار دیگر وظایف خود بر عهده گرفت که یکی از آنها طرح رونق تولید است.

رحمانی ادامه داد: بر اساس این طرح ، هفت هزار و500 واحد کوچک و متوسط و تعدادی از طرح های بالای 60 درصد پیشرفت احیاء می شوند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای دارای زیر 50 نفر نیرو، کوچک و زیر 100 نفر متوسط محسوب می شوند، گفت: تسهیلات طرح رونق تولید فقط به واحدهایی اعطا می شود که تنها مشکل آنها کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است و از نظر نیروی انسانی و بازار فروش مشکلی نداشته باشند.

رحمانی افزود: صرف ثبت نام واحدها برای دریافت تسهیلات حقی را برایشان ایجاد نمی کند و فقط اعلان مشکل است.

وی اضافه کرد: تاکنون هر واحد به طور میانگین برای دریافت یک میلیارد تومان تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

رحمانی گفت: امسال برای حدود 10 هزار واحد کوچک و متوسط ، تسهیلات در نظر گرفتیم و ممکن است این طرح برای سال آینده نیز ادامه یابد .

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید با بیان اینکه اکنون از نحوه همکاری بانک ها برای پرداخت تسهیلات به این واحدها راضی هستیم افزود: در روزهای نخست اجرای این طرح از نحوه همکاری بانک ها راضی نبودیم.

رحمانی هم در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه سود تسهیلات اعطایی بالاست گفت: فعلا بنا بر این نیست که به واحدهای صنعتی و معدنی موضوع طرح رونق تولید یارانه اختصاص داده شود اما ممکن است سیاست های تشویقی در نظر گرفته شود.

وی افزود: تا آخر شهریور مراحل عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات به این واحدها باید به پایان برسد تا آن ها فرصت کافی برای استفاده از آن در جهت رونق واحد مربوط و خروج از رکود داشته باشند.

۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۴۲
تعداد بازدید : ۴۰۹