سقوط قیمت نفت به کانال ۳۰ دلاری

سقوط قیمت نفت به کانال ۳۰ دلاری
قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز افزایشی نسبی را شاهد بود، اما نگرانی از مازاد عرضه همچنان بر بازار سایه افکنده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه قیمت نفت خام آمریکا در جلسه قبل به زیر 40 دلار رسید، قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز افزایش داشت، اما تجار گفتند، بازارهای انرژی همچنان تحت تاثیر مازاد تولید قرار دارد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت پس از رسیدن به زیر 40 دلار برای اولین بار از ماه آوریل تاکنون، با 24 سنت افزایش، به 39 دلار و 75 سنت رسید.
قیمت نفت برنت نیز با 19 سنت افزایش به 41 دلار و 99 سنت رسید.
به رغم افزایش جزئی قیمت ها، آمارهای مخابره شده از بازار نفت نشان دهنده شرایط کاهشی حاکم بر بازار است.
آمارهای صنعتی نشان می دهد که تعداد سکوهای حفاری نفت برای تولید جدید در ماه ژوئن برای اولین بار در سال جاری افزایش یافته و با 2 مورد رشد به 1407 سکو رسیده است.
بر اساس آمارهای دولتی، تولید واقعی نفت آمریکا نیز اندکی افزایش یافته و تولید نفت عراق نیز در حال رشد است.
تحلیلگران گفتند، سطح بالای تولید نفت خام و فراورده های نفتی که موجب کاهش 20 درصدی قیمت نفت از ماه ژوئن تاکنون شده، همچنان بر بازار سایه خواهد افکند.
در نتیجه، پالایشگاه ها احتمالا ثبت سفارشات جدید برای خرید نفت خام را کاهش خواهند داد.
کاهش فعالیت پالایشگاه ها نتیجه کاهش سود آوری در این بخش است. حاشیه سود پالایش سوخت در سنگاپور در حال حاضر به 3 دلار و 53 سنت در هر بشکه رسیده که حدود یک سوم بالاترین سودهای ماه ژانویه است.
اما تحلیلگران همچنان معتقدند در درازمدت فاصله عرضه و تقاضا کاهش خواهد یافت و بازار به توازن بیشتری دست خواهد یافت.
موسسه بی ام آی در گزارش خود نوشت: «توازن در عرضه و تقاضا در سال های 2017 و 2018 بیشتر خواهد شد.» این موسسه اضافه کرده که تولید بالا و سطح بالای ذخایر نفت مانع از افزایش زیاد قیمت ها خواهد شد.
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۵۷
تعداد بازدید : ۳۹۱