کالاهای قاچاق سلامت محور و دخانی امحا می‌شوند

کالاهای قاچاق سلامت محور و دخانی امحا می‌شوند
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر امحای کالاهای قاچاق سلامت محور و دخانی، آمار کشفیات کالاهای قاچاق در سه ماهه نخست امسال را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه کالاهای مکشوفه سلامت محور و دخانیِ قاچاق امحا می‌شوند، گفت: برخی کالاها که امحای آن مشکلات زیست محیطی دارد، از کشور خارج شده و در بازارهای خارج کشور مورد مصرف قرار می‌گیرند.

قاسم خورشیدی با اشاره به قانون جدید مبارزه با قاچاق اظهار کرد: یکی از موانع جدی پیش روی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قاچاق کالاست و باید در این خصوص اقدامات موثری انجام می گرفت و روند کاهشی قاچاق به 15.5 میلیارد دلار رسیده و آمار در سه ماهه نخست سال نشان می‌دهد این روند کاهش ادامه دارد.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال موفق شدیم عدد کشفیات کالای قاچاق را از 185 میلیارد تومان در سال 94، به بالغ بر 1631 میلیارد تومان افزایش دهیم و عمده برخوردها با قاچاق سازمان یافته است.

خورشیدی گفت: در استان تهران در سه ماهه نخست سال جاری، بیش از 40 انبار کالای قاچاق کشف شده که تنها در یک مورد در حوالی پاکدشت 22 هزار تخته پتوی یک نفره و دو نفره خارجی کشف شد. همچنین در اشتهارد استان البرز بیش از 57 هزار دستگاه یخچال فریزر، لباسشویی و ظرف شویی کشف شده است.

وی که در برنامه «بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو» افزود: مجموعه کشفیات موید این است که مبارزه با قاچاق با ظرفیت قانونی در دست پیگیری است؛ همچنین ظرفیتی که مورد نظر مقام معظم رهبری بود، جلوگیری از عدم بازگشت کالاهای مکشوفه به سطح بازار است که بر اساس آئین نامه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به هیچ عنوان کالاهای مکشوفه نباید به چرخه بازار داخلی باز گردند.

۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۵۹
تعداد بازدید : ۳۷۲