همکاریهای تهران و باکو در حوزه خزر و صنعت نفت و گاز گسترش می یابد

همکاریهای تهران و باکو در حوزه خزر و صنعت نفت و گاز گسترش می یابد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان بر گسترش همکاریهای ٢ کشور در حوزه های مختلف از جمله دریای خزر و صنعت نفت و گاز تاکید کرد.

به کزارش شانا، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دیروز (سه‌شنبه، ١٢ مردادماه) در دیدار با الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان، ضمن ابلاغ پیام سلام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به رئیس جمهوری آذربایجان، نقش الهام علی اف در گسترش روابط دوستی ٢ کشور را مهم خواند.

در این دیدار مسائل مربوط به روابط سیاسی و اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، همکاری ٢ کشور در حوزه دریای خزر بررسی و در خصوص چشم‌انداز روابط در صنعت نفت و گاز، حوزه های حمل و نقل، سرمایه گذاری، امور مالی، بانکداری، کشاورزی، گردشگری و بهداشتی تبادل نظر شد.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار در رابطه با پیام سلام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ابراز قدردانی کرد و خواستار ابلاغ پیام سلام وی به رئیس جمهوری ایران شد.

وی با اشاره به روابط و گسترش همکاریهای ٢ کشور در حوزه های مختلف، نتایج خوب همکاریهای تهران باکو را یاد آور شد و درباره سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری کشورمان به جمهوری آذربایجان ابراز خشنودی کرد و سفرهای متقابل روسای جمهوری را نشانگر توسعه پویا در روابط جمهوری آذربایجان و ایران دانست.

شایان یادآوری است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، روز دوشنبه (١١ مردادماه) برای دیدار ٢ روزه و انجام مقدمات سفر رسمی قریب الوقوع دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به جمهوی آذربایجان، در راس هیئتی وارد باکو شد.

۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵
تعداد بازدید : ۴۷۶