نشست ٣ جانبه روحانی، پوتین و علی اف ١٨ مردادماه برگزار می شود

نشست ٣ جانبه روحانی، پوتین و علی اف ١٨ مردادماه برگزار می شود
کاخ کرملین، ١٨ مردادماه (هشتم ماه اوت) را زمان آغاز مذاکرات سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان در شهر باکو اعلام کرد.

به گزارش شانا، در بیانیه پایگاه مطبوعاتی مقر ریاست جمهوری روسیه آمده است: ولادیمیر پوتین برای شرکت در نشست سه جانبه با رؤسای جمهوری ایران و آذربایجان، دوشنبه، ١٨ مردادماه، (هشتم اوت) به باکو پایتخت این کشور سفر می‌کند.

در ادامه بیانیه آمده است که در دیدارهای دو جانبه و سه جانبه سران درباره مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای، روابط بین کشورها از جمله دورنمای همکاریهای علمی مذاکره خواهد شد.

از سوی دیگر، الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه و رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ٢ کشور اعلام کرد که تلاش می‌شود گزارش سطح کنونی روابط تهران و مسکو، برنامه های تدوین شده برای توسعه و همچنین افق پیش رو قبل از آغاز نشست باکو در اختیار دکتر حسن روحانی و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهوری ایران و روسیه قرار گیرد.

٢ کشور مجموعه گسترده‌ای از طرحها و توافقهای همکاری در عرصه های مختلف از جمله صنعتی، بازرگانی، نفتی و امور زیربنایی مصوب کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی به ارزش ٤٠ میلیار دلار را در حال اجرا یا پیگیری دارند که اجرای بخشی از آن تاکنون سبب شده مبادلات بازرگانی ٢ کشور شاهد رشد زیادی شود.

از آغاز روی کار آمدن دولت یازدهم، ایران و روسیه با اجرای راهبرد افزایش همکاریهای دوجانبه و همگرایی منطقه‌ای، روابط اقتصادی رو به رکورد خود را نیز تحرک بخشیدند.

پایین ترین سطح روابط تجاری ٢ کشور سال ١٣٩٢ با سقوط از چهار میلیارد دلار به کمی بیش از یک میلیارد دلار تجربه شد.

در چارچوب اقدامهای دولت یازدهم، سال ٢٠١٤ ارزش اقتصادی روابط ٢ کشور به حدود یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون دلار رسید، سال ٢٠١٥ نیز حدود ٣٠ درصد رشد کرد و بر اساس آمارهای تازه اعلام شده در ٦ ماه نخست سال میلادی نسبت به مدت مشابه سال ٢٠١٥، حدود ٦٩ درصد رشد یافته است.

۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۴۶
تعداد بازدید : ۴۴۷