عملیات راه اندازی سکوی فاز ٢١ آغاز شد

عملیات راه اندازی سکوی فاز ٢١ آغاز شد
با اتمام عملیات نصب سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی و تکمیل پل ارتباطی آن، عملیات هوک آپ و راه اندازی این سکو آغاز شد.

علیرضا عبادی، سرپرست طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این مطلب اظهارکرد: پیش بینی می شود عملیات هوک آپ و راه اندازی سکوی فاز ٢١ در یک بازه زمانی چهار ماهه پایان یابد و گاز برداشت شده از این موقعیت، در ابتدای آذرماه امسال برای شیرین سازی به پالایشگاه خشکی ارسال شود.

وی اعلام کرد: پیش از ورود گاز ترش فراساحل به پالایشگاه مقرر است به صورت موقت عملیات شیرین سازی در پالایشگاه مقرر است به صورت موقت عملیات شیرین سازی در پالایشگاه خشکی با گاز فازهای ٦ تا ٨ انجام شود و به این منظور در ابتدا کل سیر چرخشی گاز ترش، شیرین سازی و تزریق گاز به خط سراسری با گاز شیرین انجام می شود. 

به گفته عبادی، همچنین عملکرد تجهیزات و سیستم کنترل برای چند روز تحت بررسی قرار می گیرد و در صورت صحت آنها، گاز ترش فازهای ٦ تا ٨ در تاریخ ٢٠ مردادماه وارد پالایشگاه خواهد شد. 

سرپرست طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی ادامه داد: در چند روز گذشته افزون بر مشعل فاز ٢٠، مشعل فاز ٢١ نیز روشن و در مدار قرار گرفت. 

با اجرای فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی ظرفیت برداشت گاز ایران از این میدان گازی ٢ میلیارد فوت مکعب در روز افزایش می یابد که درآمدزایی چهار میلیارد دلاری در سال برای کشور به همراه دارد. 

۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴
تعداد بازدید : ۸۰۴