هدف گذاری پیش راه اندازی فاز نخست پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال

هدف گذاری پیش راه اندازی فاز نخست پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال
مدیر عامل شرکت پتروشیمی بوشهر خبر داد: فاز نخست این مجتمع پتروشیمی تا پایان امسال آماده راه اندازی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با اشاره به پیشرفت 72 درصدی فاز نخست پتروشیمی بوشهر که شامل واحد شیرین سازی گاز نیز می شود، اظهار کرد: ساخت واحد شیرین سازی گازی بزودی تکمیل می شود.
غلامرضا مستجاب الدعوه با اشاره به استحصال اتان و متانول در پتروشیمی بوشهر، گفت: فاز نخست این طرح پتروشیمی در مرحه نصب قرار دارد و عملیات مکانیکی آن به پایان یافته است و عملیات های خرید و مهندسی نیز بطور کامل به پایان رسیده و بخشی از عملیات خرید و مهندسی فاز دوم نیز انجام شده است
وی افزود: کل طرح پتروشمی بوشهر شامل 3 فاز است که در مجموع بیش از 28 درصد پیشرفت فیریکی دارد.
وی با اشاره به انجام مجموعه ای از فرآیندها در پتروشیمی بوشهر و انجام چهار مرحله تفکیک و تولید پس از دریافت گاز ترش، اظهارکرد: در واحد شیرین سازی گاز، تفکیک صورت گرفته و متانول یا اتیلن تولید می شود و بخشی از اتیلن نیز به عنوان خوراک برای واحدهای گلایکول کاربرد دارد.
مدیرعامل طرح پتروشیمی بوشهربا تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی، گفت: واحدهای پتروشیمی جزو مجموعه های موثر در اقتصاد کشور هستند و صنعت پتروشیمی در کنار دیگر صنایع می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشد.
به گزارش نیپنا، پتروشیمی بوشهر با ظرفیت سه میلیون تن محصول در سال در حال ساخت است و شامل واحدهای اتان، اتیلن، برش های سه کربنه، متانول، گوگرد، پلی اتیلن سبک و سنگین خطی، اسید استیک می شود.
این شرکت پتروشیمی با هدف تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول، یک میلیون تن الفین، پانصد و پنجاه هزار تن اتیلن گلایکول، ٣٠٠هزار تن پلیمر سنگین و سبک و سیصد هزار تن اسید استیک طراحی و اجرا می شود.
پتروشیمی بوشهر همچنین ظرفیت ١٥٠ هزار تن جداسازی گوگرد، ٢٩٥ میلیون فوت مکعب در روز بازیابی اتان و ٣٢٤ میلیون فوت مکعب در روز شیرین سازی گاز را دارد.
پتروشیمی بوشهر در فاز ٢ عسلویه در زمینی به مساحت ٦٢ هکتار اجرا می شود
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۶:۰۷
تعداد بازدید : ۴۳۱