لغو تحریمهای نفتی بزرگترین دستاورد برجام است

لغو تحریمهای نفتی بزرگترین دستاورد برجام است
سخنگوی دولت گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای برجام لغو تحریمهای نفتی است، زیرا در این مدت توانسته ایم میزان صادرات نفت خود را به دو برابر افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز (دوشنبه، ١٨ مردادماه) در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: برخی عنوان می کردند که برجام دستاوردی ندارد اما هیچکس نمی تواند منکر این موضوع شود که امروز صادرات نفت ما نسبت به گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برخی کشورها با زورگویی توانسته بودند میزان صادرات نفت ما را به یک میلیون بشکه در روز کاهش دهند، در حالی که امروز ما بیش از دو میلیون بشکه نفت در روز صادر می کنیم و تولید ما نیز بالای چهار میلیون بشکه در روز است.

وی ادامه داد: آنها تصمیم گرفته بودند که پیش نویس کاهش صادرات نفت ایران را فصل به فصل ٢٠ درصد امضا کنند، در حالی که دولت جلوی این پیش نویس را گرفت.

نوبخت تصریح کرد: برای سال ٩٥، رشد پنج درصدی اقتصادی را پیش بینی کرده ایم که این موضوع محقق خواهد شد؛ البته این رقم نه تنها از طرف ما بلکه از سوی بسیاری از مجامع بین المللی نیز پیش بینی شده است که اقتصاد ایران طی سال ٩٥ رشد ٥ تا ٦ درصدی را تجربه خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: امروز پیام مهم اقتصاد مقاومتی، رشد و توسعه اقتصادی است و همه فعالیتهای سیاست اقتصاد مقاومتی به منظور توسعه اقتصادی تدوین شده است.

این خبر در حال تکمیل است...

۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱
تعداد بازدید : ۴۷۵