کره مرکز تسهیل تجارت با ایران دایر کرد

کره مرکز تسهیل تجارت با ایران دایر کرد
وزارت تجارت کره جنوبی از ایجاد مرکزی در سئول برای کمک به شرکت های این کشور جهت توسعه تجارت و سرمایه گذاری در ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری کره هرالد، وزارت تجارت کره جنوبی اعلام کرد، این کشور مرکزی تجاری را برای کمک به شرکت های این کشور جهت توسعه تجارت و سرمایه گذاری ها درایران ایجاد کرده است.

بر اساس اعلام وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی، این مرکز که در جنوب سئول واقع شده و تحت حمایت آژانس های دولتی از جمله آژانس توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره، ووری بانک و بانک صنعتی کره فعالیت خواهد کرد، اطلاعات و خدمات مشاوره ای لازم در زمینه تجارت و سرمایه گذاری در ایران را به تجار کره ای ارائه می دهد.

در بیانیه وزارت تجارت کره آمده است: «این مرکز به شرکت های ما کمک خواهد کرد تا بر مشکلات تجارت با ایران فائق آیند... این مرکز به تقویت روابط تجاری بین ایران و کره کمک خواهد کرد.»

از زمان انعقاد توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی در سال گذشته میلادی و لغو تحریم ها، امکان دسترسی به بازار 80 میلیون نفری ایران برای شرکت های خارجی فراهم شده است.

ورود مجدد ایران به اقتصاد جهانی فرصتی برای رشد اقتصاد کره جنوبی محسوب می شود، زیرا این کشور در حال کار بر روی زیرساخت های و پروژه های توسعه ای متعدد است.

آمارهای صنعتی نشان می دهد که حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در سال 2015، 6.1 میلیارد دلار بوده که کاهشی قابل توجه نسبت به رقم 17.4 میلیارد دلار ثبت شده در سال 2011 نشان می دهد.

۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۴۹۲