ایران و اندونزی یادداشت تفاهم نفتی امضا کردند

ایران و اندونزی یادداشت تفاهم نفتی امضا کردند
شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا)، یادداشت تفاهم همکاری مشترکی را امضا کردند که بر مبنای آن، میدانهای آبتیمور و منصوری ایران از سوی شرکت اندونزیایی مورد مطالعه قرار می گیرد.
به گزارش خبرنگار شانا، علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و دووی سوجیپتو، مدیرعامل شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا)، امروز (دوشنبه، ١٨ مردادماه) و ساعتی پیش با هدف مطالعه ٢ میدان نفتی منصوری و آبتیمور از سوی شرکت اندونزیایی، یادداشت تفاهم همکاری (MOU) و قرارداد محرمانگی امضا کردند.

تاکید صنعت نفت ایران بر انتقال فناوری در پساتحریم

علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این مراسم با اشاره به این که این یادداشت تفاهم، نخستین همکاری این شرکت و شرکت پرتامینای اندونزی است، تاکید کرد: صنعت نفت ایران در دوران پساتحریم، انتقال فناوری را به صورت جدی در دستور کار قرار داده و خواهان تعامل با شرکتهای بین المللی در این زمینه است.

وی با اشاره به برنامه ریزی شرکت ملی نفت ایران برای تداوم روند افزایش تولید در پسابرجام، اظهار داشت: این شرکت برای تحقق اهداف تولیدی خود، به بهره مندی هرچه بیشتر از فناوریهای روز نیاز دارد و شرکتهای بین المللی باید در تعامل با ایران، این مهم را مدنظر قرار دهند.

کاردر به فهرست هشت شرکت صاحب صلاحیت ایرانی برای فعالیت در قالب شرکتهای اکتشاف و تولید اشاره کرد و افزود: شرکتهای بین المللی که به عنوان طرف قرارداد ایران در توسعه میدانهای نفت و گاز فعالیت خواهند کرد، باید با مشارکت یکی از این شرکتهای ایرانی، اهداف توسعه ای مدنظر را دنبال کنند.

اندونزی، خواهان واردات نفت خام از ایران

دووی سوجیپتو، مدیرعامل شرکت ملی نفت اندونزی نیز در این مراسم، از همکاری با صنعت نفت ایران در حوزه های مختلف استقبال و نسبت به واردات نفت خام و فراورده های پتروشیمی از ایران ابراز تمایل کرد.

ساخت پالایشگاه در اندونزی با همکاری ایران، از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد اشاره قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، میدان نفتی منصوری از نظر موقعیت جغرافیایی در حدود ٦٠ کیلومتری شمال خلیج فارس و تقریبا ٥٠ کیلومتری جنوب شرقی اهواز در ناحیه خشک جنوب غربی قرار گرفته است. میدان نفتی آب تیمور نیز در استان خوزستان و در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی اهواز و مابین میدانهای منصوری و سوسنگرد واقع شده است که هم اکنون از مخازن ایلام و سروک آن تولید نفت صورت می‌گیرد. 
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۵۱
تعداد بازدید : ۴۸۳