آماده سازی پتروشیمی بروزیه برای عرضه سهام در بورس

بازار سهام در حالی طی سه هفته اخیر با رشد متغیرها و قیمت ها مواجه شده که در این میان سهام دو قلوی پتروشیمی یعنی فجر و مبین هم مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.

به گزارش رادیو سهام ، در این رابطه عادل نژاد سلیم مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که مالکیت ۸۷ و ۶۰ درصدی ” مبین و فجر” را داراست گفت: این دو شرکت پتروشیمی فعال در دو منظقه پارس جنوبی و ماهشهر، به دلیل نوع فعالیت و ارایه خدمات، دارای سود مطمئی هستند و سرمایه گذاران هم می دانند سهام این دو شرکت دارای ریسک کمتری است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این دو شرکت دارای مشتریان دائمی هستند و با توجه به افزایش محصولات پتروشیمی ، برنامه هایی برای طرح و توسعه و استفاده از ظرفیت های موجود دارند. در این میان پتروشیمی فجر پیگیر افزایش صادرات برق است.

این مقام مسئول در برابر این سئوال که آیا هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، برنامه ایی برای عرضه بلوکی سهام این دو شرکت دارد یا خیر؟ توضیح داد: بهترین مسیر در واگذاری زیر مجموعه ها عرضه سهام در بازار و برای عموم است که تاکنون به تعهدات هم عمل شده است. از سوی دیگر یکی از برنامه های “فارس” حفظ مدیریت شرکت ها و زیر مجموعه ها است.

نژادسلیم ادامه داد: بنابراین در حالی برای فروش بلوکی این دو شرکت برنامه ایی نیست که در حال آماده سازی پتروشیمی بروزیه برای عرضه سهام در بورس هستیم. این شرکت بعد از حل برخی موارد حقوقی ، به صورت کاملا” شفاف و به اصطلاح شسته و رُفته واگذار خواهد شد.

به گفته وی مجمع سالانه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس نیز اواخر مهر برگزار خواهد شد.

۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۰۵
تعداد بازدید : ۵۸۵