پلی اتیلن مکزیک روانه بازار آفریقا می شود

مکزیکی ها با هدف گشترش مقاصد صادراتی خود، پلی اتیلن را روانه بازارهای قاره افریقا می کنند.
به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع آگاه اعلام کردند: شرکت Braskem-Idesa مکزیک صادرات پلی اتیلن خود به بازار آفریقا را آغاز کرده است.
شرکت Braskem-Idesa مجری پروژه Etileno XXI است. این پروژه حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت براسکم برزیل و Grupo Idesa مکزیک به شمار می رود و با هدف تامین تقاضای فزاینده مکزیک برای پلی اتیلن و رشد صادرات این کشور به بهره برداری رسید. براسکم و Grupo Idesa به ترتیب 75 و 25 درصد از سهام این پروژه را در اختیار دارند.
یک معامله کننده می گوید که در ماه ژوئن قراردادی را برای واردات این محصول به آفریقا منعقد کرده است و برای ماه جاری میلادی نیز پیشنهادهایی دریافت کرده است.
وی افزود: در حالی که تولید کنندگان مکزیکی می توانند محصول خود را در بازار اروپا و ترکیه نیز عرضه کنند؛ پیشنهادهای اخیر نشان از توجه ویژه آن ها به بازار آفریقا دارد.
یک معامله کننده دیگر مستقر در آفریقا عنوان کرد: ما در گذشته پلی اتیلن مورد نیاز خود را از بازار برزیل وارد می کردیم. با این حال این مروادات از حدود پنج سال پیش متوقف شد. اما تاسیسات جدید تولید این محصول در مکزیک که از خوراک شیل بهره می برد؛ می تواند واردات منظم و پیوسته پلی اتیلن ارزان قیمت به بازار آفریقا را تضمین کند.
اولین خط تولید پلی اتیلن سنگین شرکت Braskem-Idesa فعالیت خود را از ششم ماه آوریل امسال آغاز کرد و دومین خط تولید از 28 آوریل در مدار تولید قرار گرفت.
عملیات خطوط یادشده با تولید پلی اتیلن سنگین گرید تزریقی (injection grade) و سپس گرید قالب دمشی (blowmolding) آغاز شد. خط تولید پلی اتیلن سبک این شرکت نیز قرار بود از 15 ماه مه سال جاری میلادی شروع به کار کند.
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۴۸
تعداد بازدید : ۴۶۶