مقاوم‌سازی پالایشگاه تهران تا پایان سال ٩٧ به پایان خواهد رسید

مقاوم‌سازی پالایشگاه تهران تا پایان سال ٩٧ به پایان خواهد رسید
رئیس اداره تعمیرات پالایشگاه تهران، با اشاره به مقاوم‌سازی ١٠٠ درصد واحدهای عملیاتی و ٨٠ درصد مخازن ذخیره این شرکت از پایان این عملیات تا پایان سال ٩٧ خبر داد.

لطف‌ ا.. هنگی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اعلام این‌که تعمیرات اساسی پالایشگاه شهید تندگویان تهران از روز شنبه (١٦ مردادماه) آغاز شده است، گفت: تعمیرات قطعات و تجهیزات روزمره بر اساس نیاز در پالایشگاه انجام می‌شود، ولی تعمیرات اساسی واحدهای عملیاتی غیرکاتالیستی هر چهار سال و واحدهای کاتالیستی هر سه سال یک‌بار براساس برنامه شرکت پالایش و پخش بدون تاخیر انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که آخرین تعمیرات اساسی واحد تقطیر پالایشگاه در سال ٩١ انجام شده است و براساس برنامه تعمیرات اساسی واحد تقطیر به دلیل تعویض مبدلهای واحد آیزوماکس در مهرماه امسال ٤٥ روز پیش از موعود انجام می‌گیرد.

رئیس اداره تعمیرات پالایشگاه تهران ادامه داد: تعمیرات واحدهای تقطیر در خلأ و اتمسفر، واحد ال پی جی، بخشی از گوگودسازی و کک‌زدایی واحد کاهش گران‌روی در این دوره انجام خواهد شد.

وی در ادامه به بحث مهم مقاوم‌سازی پالایشگاه تهران اشاره کرد و افزود: با تلاش پرسنل تعمیرات و نظارت اداره‌های مهندسی و عملیات واحد، همه واحدهای عملیاتی ١٠٠ درصد و مخازن ذخیره حدود ٨٠ درصد در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده و امیدواریم ٢٠ درصد باقیمانده مخازن ذخیره تا پایان سال ٩٧ مقاوم‌سازی شوند.

وی در ادامه به بحث تحریم و توانایی ساخت قطعات و تجهیزات در داخل اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط تحریم، پالایشگاه تهران با ایجاد کارگروه ساخت و استفاده از توانمندی شرکتهای داخلی، امروز اکثر کالاها و قطعات تجهیزات مورد نیاز را از صنایع داخل و کارگاه قطعه‌سازی شرکت تامین می کند و مشکلی برای تامین قطعات یدکی وجود ندارد.

رئیس اداره تعمیرات پالایشگاه تهران از تعمیرات اساسی واحد آیزوماکس در مهرماه امسال خبرداد و افزود: تعویض مبدلهاهای فشار بالای واحد آیزوماکس از مهرماه آغاز می‌شود.

به گفته وی، با توجه به این‌که حدود ٥٠ سال از کارکرد این مبدلها می‌گذرد در مرحله نخست ١٣ دستگاه مبدل آیزوماکس شمالی و در مرحله بعد ٦ دستگاه مبدل آیزوماکس جنوبی امسال تعویض خواهند شد.

وی در پایان با بیان این‌که تعمیرات اساسی واحد تقطیر ٢٥ روز به طول می‌انجامد، گفت: همه تجهیزات واحد در تعمیرات اساسی از سوی اداره بازرسی فنی مورد بازبینی و بررسی قرار می‌گیرد و هر قطعه و تجهیزاتی که دچار خوردگی و پوسیدگی شده باشد، نوسازی، بازسازی و یا تعویض خواهد شد.

۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷
تعداد بازدید : ۴۵۷