تاکید نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس بر رعایت اصول HSE

تاکید نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس بر رعایت اصول HSE
اسدالله قره خانی در تشریح جلسه عصر (سه شنبه، 19 مردادماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت به همراه معاونان و مدیران عامل چهار شرکت اصلی این وزارتخانه در کمیسیون حضور یافت و به پرسش های نمایندگان پاسخ داد.
 به گزارش نیپنا،  نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محورهای مطرح شده در نشست عصر دیروز کمیسیون انرژی گفت: موضوع آتش سوزی های اخیر در صنعت پتروشیمی شامل پتروشیمی بوعلی، بیستون و خط لوله اتیلن غرب بررسی شد که وزیر نفت در این خصوص اظهار کرد علل این حوادث در دست بررسی است.
وی ادامه داد: متأسفانه حوادث رخ داده در پتروشیمی هایی است که تحت عنوان اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شده است و این نشان دهنده ضعف تجهیزات HSE است و اهتمام لازم برای رفع مشکل ایمنی وجود ندارد.
قره خانی با بیان این که HSE نیازمند سرمایه گذاری جدید است، افزود: تجهیزات 5 سال یا 10 سال گذشته کارایی ندارد و تمام این تجهیزات باید به روز شود و از فناوری های جدید در پتروشیمی ها استفاده شود اما متأسفانه این سرمایه گذاری ها صورت نگرفته که سبب ایجاد خطرات جانی و مالی می شود.
وی ادامه داد: پتروشیمی ها سرمایه ملی بوده که مدیریت آن تغییر کرده و این تغییر مدیریت به شکل صحیح انجام نشده است که نقش توسعه ای و به روز کردن تجهیزات در این مراکز به خوبی انجام نمی شود بنابراین اگر خلاء قانونی در این زمینه وجود دارد، دولت می تواند با ارائه لایحه این مشکل را رفع کند.
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۰۴
تعداد بازدید : ۵۸۲