ظرفیت تولید اتیلن در مجتمع پتروشیمی ایلام به 450 هزار تن افزایش می یابد

ظرفیت تولید اتیلن در مجتمع پتروشیمی ایلام به 450 هزار تن افزایش می یابد
ظرفیت تولید اتیلن پتروشیمی ایلام با بهره برداری از فاز دوم واحد الفین به 450 هزار تن افزایش خواهد یافت.
به گزارش نیپنا،فرهاد دانشی، مدیر عامل پتروشیمی ایلام اظهار کرد: پیشرفت های قابل ملاحظه ای در 2 واحد الفین و SRU این شرکت با تلاش های هیئت مدیره و سرمایه گذار پروژه ها و پیمانکاران صورت گرفته است.
وی افزود: با توجه به بارش های سال گذشته، فراهم نشدن مواد اولیه و برخی محدویت های منابع و تاخیر در ترخیص برخی تجهیزات در گمرک و ... واحد الفین با وجود پیشرفت محسوس و چشمگیر با تاخیر در راه اندازی مواجه بوده است که در صورتیکه منابع مالی و سفارش ها به موقع در اختیار این واحدها قرار گیرند، نیمه اول سال آتی واحد الفین به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام ادامه داد: واحد الفین از بهمن 93 تاکنون به حدود 77 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده که این میزان در هر ماه 2 درصد بوده است.
وی ادامه داد: کمتر از 11 درصد از ساختمان تا تکمیل نهایی باقیمانده و پیشرفت نصب قالب های این واحد تا پایان شهریور به 95 درصد می رسد و همچنین در بخش نصب تجهیزات هفت درصد باقی مانده است.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام با بیان اینکه هم اکنون با حدود 23 تن تولید به فعالیت خود ادامه می دهیم، افزود: پس از بهره برداری از مرحله دوم (الفین) خوراک مورد نیاز را از پالایشگاه گاز دریافت می کنیم که وابستگی به خط لوله اتیلن غرب از بین می رود و می توانیم سالانه 450 هزار تن اتیلن تولید کنیم.
دانشی ادامه داد: این شرکت در شرایطی که 40 تن در ساعت گاز اتیلن از خط لوله غرب دریافت کند ظرفیت تولید 300 هزار تن اتیلن در سال را داراست، طی شش ماه گذشته وضعیت اخذ خوراک بهتر شده اما طی 2 سال گذشته با ظرفیت کمتر از 30 درصد تولید داشته ایم و خوراک لازم از خط لوله غرب دریافت نمی شد.
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۰۳
تعداد بازدید : ۵۴۸