درآمدهای نفتی باید در بخش زیرساختی سرمایه گذاری شود

درآمدهای نفتی باید در بخش زیرساختی سرمایه گذاری شود
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: آوردن پول نفت سر سفره های مردم حرف اشتباهی است، زیرا درآمد و منابع حاصل از فروش نفت باید در حوزه های مختلف بویژه بخش زیرساختی کشور سرمایه گذاری شود.

علی شمس اردکانی، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران، در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که نفت و گاز ثروت ملی به شمار می آیند و باید در حفظ و حراست از آن بیشتر تلاش کنیم، گفت: طی دهه های گذشته همواره فروش منابع نفت و گاز به عنوان کسب ثروت به شمار می آید، در حالی که باید بدانیم این گونه منابع برای درآمدزایی نیست، بلکه ثروت ملی محسوب می‌شود و متعلق به نسلهای آینده است.

وی افزود: آوردن پول نفت سر سفره های مردم حرف اشتباهی است، زیرا درآمد و منابع حاصل از فروش نفت باید در حوزه های مختلف بویژه بخش زیرساختی کشور سرمایه گذاری شود.

شمس اردکانی تصریح کرد: این مقوله باید در کشور نهادینه شود که درآمدهای نفتی نباید به طور مسقیم وارد جیب افراد شود، بلکه این درآمدها از جنس سرمایه هستند و باید منجر به افزایش سرمایه گذاری در ایران شود.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: فروش نفت و پرداخت یارانه نقدی به همه افراد جامعه از این طریق نیز کار اشتباهی است، زیرا این موضوع سرمایه گذاریها را کاهش و ثروت ملی را تباه می‌کند.

۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۴۹۲