رشد اقتصادی در ۳ ماهه اول سال ۴.۴ درصد شد

رشد اقتصادی در ۳ ماهه اول سال ۴.۴ درصد شد
رئیس‌جمهور گفت: طبق اعلام مرکز آمار رشد اقتصادی ایران در ۳ ماهه اول امسال ۴.۴ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن روحانی در اجتماع مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طول این 3 سال، علی رغم همه سختی‌ها، علی‌رغم روزهای سخت، علی‌رغم شرایط سختی که دولت یازدهم تشکیل شد، به همت مردم و یاری مردم قدم به قدم به جلو حرکت کرده‌ایم. من خوشحالم به مردم یاسوج اعلام کنم، دیشب مردم مرکز آمار کشور اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در 3 ماهه اول امسال 4.4 درصد بوده است. روزی که تشکیل دولت دادیم، رشد اقتصادی کشور منهای 6.8 درصد بود. امروز رسیدیم به 4.4 درصد و این غیرت شما جوانان است.

اگر امروز توانستیم در روزهای سخت این منطقه، در شرایطی که دشمنان انقلاب قیمت نفت را به یک‌سوم و یک‌چهارم رساندند، به رشد نزدیک 5 درصد برسیم این به معنای اعتماد مردم به دولت‌شان و اتحاد ملت و دولت است.

امروز برخلاف اراده دشمنان ایران، هر مقدار که ما می‌خواهیم نفت‌مان را به جهان صادر می‌کنیم؛ ما کاری کردیم که زنجیرهایی که برای عدم ارتباط بین بانک‌های ایرانی و خارجی ایجاد کرده بودند را درهم شکستیم. امروز از سراسر دنیا در عرض کمتر از یک‌سال 350 هیئت اقتصادی و 160 هیئت سیاسی به ایران سفر کردند.

 ممکن است عده کمی از اینکه تحریم برداشته شده خوشحال نباشند اما ملت بزرگ ایران شاد و مسرور است.

 ملت بزرگ ایران در برابر دشمنان این سرزمین و انحراف ایستادگی کرده و خواهد کرد. همانطور که توانستیم تورم را تک‌رقمی کنیم با حمایت شما رونق را هم به اقتصاد کشور بر می‌گردانیم. 

 باید اقتصادمان را به حرکت درآوریم. امسال 7500 بنگاه اقتصادی را تا پایان سال راه‌اندازی خواهیم کرد.

۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۲۷
تعداد بازدید : ۴۴۱