گشایشهای بین‌المللی در پساتحریم بهترین فرصت برای توسعه اقتصادی است

گشایشهای بین‌المللی در پساتحریم بهترین فرصت برای توسعه اقتصادی است
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: گشایشهای بین‌المللی ایجاد شده در فضای پساتحریم، بهترین فرصت برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است و در این زمینه مسئولان با یک درک و فهم مشترک از مقوله اقتصاد مقاومتی، به دنبال برطرف کردن آثار تحریمها از کشور هستند.

به گزارش شانا به نقل از وزارت اقتصادی و دارایی، علی طیب نیا، شامگاه شنبه، (٢٣ مردادماه) در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: امسال، سالی ویژه در تاریخ اقتصادی کشور است، سالی که در آن پس از پشت سر گذاشتن یک دوره طولانی تحریمهای گسترده و کم نظیر در عرصه بین‌المللی شاهد حذف محدودیتها و کاستیهای ناشی از فشارهای سیاسی و اقتصادی هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: تحریمها؛ کاستیها و آسیبهای کشور را به ما شناساند و دریافتیم اقتصادی که درآمدش وابسته به نفت و تولید و مصرفش وابسته به واردات و روابط خارجی باشد، نمی‌تواند در مقابل تکانه ها مقاومت کند.

وی تصریح کرد: سیاستهای اقتصاد مقاومتی بر اساس چنین درک صحیحی از نقاط ضعف و آسیبهای کشور تنظیم و ابلاغ شد که هدف آن دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار است تا فقر را ریشه کن کند، نابرابریها را کاهش و رفاه را در جامعه افزایش دهد.

طیب نیا اعلام کرد: امروز شاهدیم یک عزم مشترک بین مسئولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی شکل گرفته و مقام معظم رهبری شخصا پیگیر اهداف آن هستند و این فهم مشترک پشتوانه کشور است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: همانطور که در دوران تحریمها بعنوان شدیدترین جنگ اقتصادی طول تاریخ، آثار آن را به حداقل رساندیم، امسال نیز باید از گشایشهای بین‌المللی ایجاد شده بهترین استفاده را ببریم.

۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۰۰
تعداد بازدید : ۴۶۲